STRUPENI MATERIALI

Najpogostejši in najcenejši model so natikači s penastim podplatom (iz umetne mase) in plastičnimi trakovi. Večinoma ti materiali vsebujejo lateks, na katerega je marsikdo alergičen, in bisfenol A (BPA), ki ga, dokazano, povezujejo z nekaterimi vrstami raka. Če vas vendarle prepričujejo, da snovi, iz katerih so izdelani natikači, niso škodljive, pomislite na ceno. Če natikače dobite za ceno nekaj evrov, si verjetno lahko mislite, da so narejeni iz najcenejših materialov. Da bi bilo poletje do vaših stopal čim bolj prijazno, priporočamo, da izberete natikače z ortopedsko podloženim podplatom in pasovi, zaradi katerih se bolj oprimejo nog, pa čeprav po nekoliko višji ceni. Tako boste vsaj vedeli, da niste kupili najslabšega za svoje zdravje.

SO LEGLO BAKTERIJ

Zanimivo, raziskave so pokazale, da so natikači veliko večje leglo bakterij in glivic kot zaprti čevlji. Verjetno zato, ker pri nošenju natikačev stopala niso zaščitena pred tujki in zunanjo umazanijo, pogosto pa jih nosimo v precej kontaminiranih okoljih, kot so javna kopališča. Tam so izpostavljeni bakterijam in glivicam. Znani so že primeri, ko so zaradi resne okužbe s stafilokokom morali amputirati nogo. Čeprav je primer res skrajen, dokazuje, da natikači kljub zračnosti le niso tako zelo neoporečna obutev.

ŠKODUJEJO DRŽI

Tako kot vsaka obutev z ravnim podplatom, brez ustrezne ortopedske podprtosti (na primer balerinke ali slavni škornji iz ovčje kože), tudi natikači pri hoji stopal ne podpirajo dovolj. Zlasti v predelu stopalnega loka. Ker stopala nimajo ustrezne podpore, to posredno vpliva na gležnje, kolena, boke in celo hrbtenico. Sčasoma se posledice pokažejo pri telesni drži, pojavijo se lahko tudi neznosne bolečine. Če trpite zaradi bolečin v križu ali hrbtenici, je čisto verjetno lahko vzrok tudi neprimerna obutev.

POŠKODUJEJO PETE

Natikači so po navadi povsem preproste oblike, kar pomeni, da stopalo od tal loči zgolj centimeter in pol debel podplat iz umetne mase. Večina natikačev ni ustrezno podloženih in ortopedsko primernih, zato pri hoji peta ob tla udarja z veliko večjo silo kot pri navadni obutvi. Ti močnejši udarci povzročijo bolečine v petah in celo poškodbe, zlasti če natikače nosite daljše obdobje ali v njih dlje stojite na mestu.

Stopala, kurja očesa
Dreamstime
Sprva lahko opazite zgolj blago rdečico, ki je na dotik boleča.

LAHKO POŠKODUJEJO PRSTE -------- (japonke, težave)

Pokrčenje prstov na nogi je ena najpogostejših posledic nošenja natikačev. Pri hoji v natikačih zato, da jih obdržimo na nogah, krčimo prste, česar pri stabilnejši obutvi ne počnemo. Če natikače nosimo prepogosto, so prsti veliko časa skrčeni, in sčasoma to obliko ohranijo, torej ostanejo pokrčeni – kot da jih ves čas stiskate. Takšen položaj prstov lahko v nekaterih primerih povzroči bolečino in zatrdelost.

POVZROČAJO HUDE ŽULJE

Če še niste utrpeli žuljev zaradi natikačev, vam lahko iz prve roke povemo, da je to povsem mogoče. In to na predelih, kjer se (običajno plastičen) trak dotika stopala. Pri hoji se trak drgne ob kožo in sčasoma lahko drgnjenje povzroči žulje. Žulji lahko nastanejo tudi med prsti ali na podplatu, ker natikači preprosto niso dovolj podloženi za hojo. Ker se poleti zaradi vročine bolj znojimo ali pa natikače obujemo na mokra in slana stopala, je nastanek žuljev še verjetnejši.

BOLJ SMO NERODNI

Pravijo, da če kaj zveni prelepo, da bi bilo res, po navadi tudi je tako. Tako je tudi z natikači. Ta sicer najbolj priljubljena poletna ter tudi domača in športna obutev kljub udobnosti ni najprimernejša za stopala. Zlasti če jo nosimo vse poletje, pozimi pa še doma. Ne samo da škoduje zdravju nog, stopal in hrbtenice, je tudi leglo bakterij in vir marsikaterih škodljivih kemijskih snovi. In čeprav se morda zdi, da si gleženj največkrat zvijemo zaradi visokih pet, so pravzaprav natikači najpogosteje krivec tovrstnih poškodb. Ker stopala ne oprimejo dovolj, pravzaprav niso stabilna obutev že pri hoji, kaj šele če poskušate z njimi teči ali skakati. V natikačih smo preprosto bolj nerodni, večkrat se spotaknemo, strokovnjaki so celo ugotovili, da obuti v natikače delamo veliko krajše korake kot v primernejši obutvi, zato smo počasnejši. Če se nam mudi, tako hodimo nekoliko hitreje, kar pa spet poveča možnosti, da se spotaknemo.