Kako do zemljišč?

Kazen za traktorista od 200 do 900 evrov

Mojca Vtič
25. 4. 2024, 21.34
Deli članek:

Predsednik ptujske območne izpostave KGZS Alojz Herga je ob začetku leta župane spodnjepodravskih občin pozval, naj s postavljanjem prometnih znakov na občinskih cestah, ki omejujejo osne obremenitve, ne zavirajo razvoja kmetijstva. A predlog je naletel na neplodna tla, saj table rastejo kot gobe po dežju, kmetje pa se sprašujejo, kako naj ob vseh možnih prepovedih dostopajo do svojih zemljišč.

Č.G.
Kmetje se sprašujejo, kako naj ob vseh teh prepovedih dostopajo do svojih zemljišč.

Tako je enega od kmetov na Bistriškem čez noč (oziroma bolje – čez dan) doletelo presenečenje, ko je na občinski cesti v neposredni bližini kmetije zagledal delavce komunalnega podjetja, ki so nameščali tablo z oznako največje osne obremenitve šest ton. Naprej se mu je porodilo vprašanje, kako bo tovornjak, ki na dva dni odvaža mleko, to lahko počel v prihodnje, sledila je skrb glede dostopanja do lastnih kmetijskih zemljišč. Uradnih odgovorov ni prejel, le ustno zagotovilo, da kmetijska opravila lahko še naprej opravlja. Vendar plačnika ni le tako dolgo, dokler ni tožnika. Znak je namreč postavljen, globe za preseganje osnih obremenitev pa so od 200 in vse do 900 evrov, odvisno od višine prekoračitve. Če želi upoštevati črko zakona in se tako izogniti vsakokratni kazni, mora ali zamenjati določeno kmetijsko mehanizacijo (na primer cisterno za gnojevko), kar je seveda nesmiselno in ekonomsko neizvedljivo, ali vsakokrat pridobiti dovoljenje za izredni prevoz.

»Če gre za prevoz nedeljivega tovora, lahko pridobi dovoljenje za izredni prevoz. Če pa gre za prevoz deljivega tovora (npr. razsuti tovor ali hlodovino), ga mora izvesti tako, da ne prekorači največjih osnih obremenitev, ki so predpisane,« so pojasnili na ministrstvu za infrastrukturo. Glede spoštovanja osnih obremenitev so še dejali: »Zaradi prometne varnosti in varstva cestne infrastrukture je treba vselej upoštevati cestnoprometna pravila, prepovedi in omejitve, ki so izražene s prometno signalizacijo.«

Največje osne obremenitve na občinskih cestah določajo občine na podlagi kakovosti cestne infrastrukture oziroma konstrukcijskih elementov ceste, državne ceste pa so v pristojnosti direkcije za infrastrukturo. V prihodnje je pričakovati še več omejitev, kajti občinske ceste – tudi zaradi nižjih stroškov gradnje – niso grajene za težke prevoze, medtem ko se zaradi potreb po obdelavi čim večje površine zemljišč uporabljajo vse večji in težji kmetijski stroji.

Marsikaj rešuje dopolnilna tabla

Pristojni na Bistriškem so znak z omejitvijo osne obremenitve dopolnili z dopolnilno tablo, da omejitev odslej velja za vozila z osno obremenitvijo nad šest ton, razen za lokalni promet in dostavo. To pomeni, da je po zakonu dovoljena vožnja motornih vozil, ki imajo na območju omejitve izhodišče ali cilj, če imajo vozniki na tem območju stalno ali začasno prebivališče, prav tako je dovoljena vožnja npr. tovornjakov, če so v lasti osebe, ki ima na tem območju registrirano dejavnost. Za lokalni promet se šteje tudi promet vozil za izvajanje rednega vzdrževanja ceste, vozil komunalnih služb, traktorjev, motokultivatorjev …