Ker si med dopustom lahko vzamemo več časa zase, je to idealna priložnost, da se naučimo sprostitvenih vaj tako imenovanega avtogenega treninga in obvladovanja stresa. Avtogeni trening (v nadaljevanju AT) je učinkovita in celostna tehnika globokega sproščanja oziroma prehoda v alfa stanje (stanje, v katerem smo dojemljivi za sugestije). Sestavljen je iz serije vaj, ki vključujejo zavedanje svojega telesa in sprostitev, s čimer dosežemo stanje spremenjene zavesti. AT se priporoča za vsakodnevno sproščanje, obvladovanje stresa, pa tudi za preventivo pred nekaterimi boleznimi. Pomaga nam, da se lažje spopadamo z vsakodnevnimi napori, lažje premagujemo težave in smo občutno manj pod stresom.

nasmejana
Profimedia
AT krepi samozavest in vrača dobro voljo.

Kako deluje avtogeni trening?

Avtogeni trening zmanjšuje stres, izboljšuje kakovost spanca in koncentracijo, krepi ustvarjalnost, spodbuja intuicijo, daje občutek nadzora nad življenjem ter izboljšuje samozavest. 

Bistvo AT je preusmerjanje pozornosti z zunanjega v naš notranji svet oziroma vase. Posebne vaje izvajamo najprej le minuto do dve, kasneje, ko smo že bolj vešči izvedbe vaj, pa lahko čas podaljšamo, vendar strokovnjaki ne priporočajo vaditi dlje kot 20 minut. Vaje naj bi izvajali trikrat na dan, torej zjutraj, sredi dneva in zvečer, pri tem pa moramo sedeti ali ležati. Prostor, v katerem izvajamo AT, naj bo miren, poskrbite, da vas pri izvajanju ne bo nihče motil ter da vam bo udobno. Prostor prav tako ne sme biti presvetel, zato vsaj zagrnite zavese. Ne izvajajte AT napeti, sicer se boste težje osredotočili na vaje. Lezite ali sedite na udobno posteljo ali naslanjač, oblečeni pa bodite v udobna, lahka in zračna oblačila, ki vas ne bodo ovirala pri sproščanju. AT vas bo naučil drugačnega načina dojemanja sebe in drugih ljudi ter posledično drugačnega delovanja oziroma odzivanja na okoliščine. Pomembno pa je, da ga izvajate vsak dan (idealen čas za učenje je dopust), saj je to tehnika, ki zahteva ponavljanje, da jo usvojimo. Pred izvedbo vaj se udobno namestite, zaprite oči in si v mislih ponavljajte, da ste mirni in sproščeni, vaše telo pa preplavlja popoln mir.

Vaja teže

V mislih si v umirjenem tonu ponavljajte, kako je vsak del vašega telesa težak. Začnite pri zapestju in nadaljujte do ramen, za vsako roko posebej (najprej desna, nato še leva roka). Govorite si: »Moje zapestje je težko, moja podlaket je težka, moj komolec je težak, moja nadlaket je težka, moja rama je težka ...« Na isti način si v mislih prigovarjajte za gležnje, meča, kolena in stegna, za vsako nogo posebej (najprej desna, nato še leva noga). Misli nato usmerite na trebuh, potem na hrbet in prsi ter na koncu na vrat in glavo. Na koncu si v mislih recite, da je vaše telo težko, vi pa popolnoma umirjeni in sproščeni.

Vaja toplote

Vaja toplote je podobna vaji teže, le da si namesto težkih delov telesa predstavljate, da so ti topli. Začnite pri zapestju, nadaljujte proti podlakti, komolcu, nadlakti in do ramen, najprej za desno, nato še za levo roko. Sledita naj desna in leva noga, od gležnja, meč in kolen do stegen. Predstavljajte si, kako je vse ude zajela prijetna toplota. Pozornost nato usmerite na notranje organe, trebuh, hrbet in prsi, nazadnje pa še na vrat in glavo. Nato si v mislih recite, da je vaše telo toplo, vi pa popolnoma umirjeni in sproščeni.