Ta žleza v obliki metulja, ki jo najdemo na vznožju našega vratu, čisto tiho uravnava delovanje naših najbolj temeljnih telesnih funkcij, zato tako redko pomislimo nanjo. Tudi kadar imamo težave, ki so lahko posledica trenutnega porušenega delovanja ščitnice. Ščitnica uravnava naš metabolizem, temperaturo, srčni utrip in še marsikaj. Zanjo lahko vsak dan skrbimo že s tem, da uživamo ustrezno hrano, ki pripomore k optimalnemu delovanju ščitnice.

Morska trava

Morda zveni malce nenavadno, a morska trava je eden najnovejših prehranskih trendov, pa ne zato, ker se fino sliši, temveč zato, ker je nadvse bogata s pomembnimi minerali. Za ščitnico je priporočljiva zaradi visoke vsebnosti joda. Za jod vemo, da je ključen pri delovanju ščitnice, a ji tako kot pomanjkanje joda škoduje tudi njegov presežek, zato je treba biti pri uživanju hrane, ki vsebuje precej joda, zmeren.

Jogurt

Če se bojite, da bi z morsko travo v telo vnesli preveč joda, se vam to nikakor ne more zgoditi z uživanjem jogurta. Jod je namreč v jogurtu (in preostalih mlečnih izdelkih) prisoten v bolj obvladljivih količinah. Raziskave namreč kažejo, da so zaradi dodajanja joda v prehrano krav mlečni izdelki bogati z zmernimi količinami joda, ki so za človeško telo povsem primerne. En jogurt naj bi vašemu telesu zagotovil polovico dnevno priporočene količine joda.

Piščanec in govedina

Raziskave kažejo, da so zaradi dodajanja joda v prehrano krav mlečni izdelki bogati z zmernimi količinami joda, ki so za človeško telo povsem primerne. 

Še eden od pomembnih mineralov za delovanje ščitnice je cink. Če ga zaužijete premalo, lahko razvijete hipotirozo – pomanjkanje ščitničnih hormonov. Prav tako hipotiroza lahko povzroči pomanjkanje cinka, saj pomanjkanje ščitničnih hormonov oslabi absorpcijo mineralov v telo. Eden od stranskih učinkov pomanjkanja cinka je tudi alopecija – čezmerno izpadanje las in dlak.

Brazilski oreščki

Brazilski oreščki so bogati s še enim mineralom, ki je pomemben za dobro delovanje ščitnice – s selenom. Francoska raziskava iz leta 2003 je pokazala, da je pri ženskah, ki uživajo dovolj selena, manjša možnost za razvoj golšavosti in drugih težav, povezanih z delovanjem ščitnice. Poleg tega selen pomaga preprečevati dolgoročne poškodbe ščitnice pri ljudeh, ki imajo s ščitnico povezane bolezni. Že en brazilski orešček vsebuje 96 mikrogramov selena, kar je skoraj podvojena dnevno priporočena količina (55 µg). Pri tem je treba opozoriti, da je skrajna meja dnevnega vnosa selena v telo 400 mikrogramov, kar pomeni, da lahko zaužijete kvečjemu štiri ali pet manjših oreščkov. Če s selenom pretiravate, se lahko to začne kazati kot neprijeten zadah, izpadanje las, obarvanje nohtov, mogoča je celo odpoved srca.

Jagodičevje

Jagodičevje je v prehrani precej cenjeno zaradi visoke vsebnosti antioksidantov. In ravno antioksidanti so tisto, kar poleg joda, selena, cinka in vitamina D ščitnica prav tako potrebuje za normalno delovanje (pa še marsikaj drugega). Turška raziskava iz leta 2008 je pokazala, da imajo ljudje s hipotirozo precej povečano število škodljivih prostih radikalov, zato strokovnjaki za zdravo ščitnico priporočajo tudi jagodičevje, kot so jagode, robide, borovnice, maline, ribez, brusnice in jagode goji.