Imajo ključno vlogo pri gradnji kosti in zob ter pri delovanju encimov, hormonov in vitaminov. Najpomembnejši minerali so cink, fosfor, jod, kalcij, selen, železo in magnezij. Spoznajmo moč slednjega, saj ga najraje primanjkuje ravno ženskam.

Posebna vloga magnezija in njegovo pomanjkanje

Poleg kalcija je ključen za gradnjo ter ohranitev kosti in zob. Pomembno vlogo igra pri delovanju živčnih mišičnih celic, vpliva pa tudi na delo encimov, ki so udeleženi v različnih biokemičnih reakcijah v organizmu. Večinoma pomanjkanje več mineralov občutimo kot izgubo življenjske moči, apetita in kot zmanjšano odpornost proti okužbam. Prav pomanjkanje magnezija pa se kaže z mišičnimi krči, slabostjo, nemirom, lomljivimi nohti, nespečnostjo in motnjami v delovanja srca.

Odpravlja glavobol in PMS

Magnezij je bistven za spreminjanje krvnega sladkorja v energijo in lahko prispeva k  ohranjanju zdrave ravni sladkorja v krvi. Če uživate veliko hrane s sladkorjem, obstaja verjetnost, da ne uživate dovolj bistvenih hranil, tudi kalcija in magnezija ne. Deluje kot pomirjevalo, saj blagodejno vpliva na vegetativni živčni sistem, sprošča ožilje možganov in odpravlja glavobol, zato njegovo pomanjkanje občutite tudi kot stalno razdražljivost oziroma glavobole. Ker ima magnezij moč, da popravi posledice hormonskih sprememb, ki povzročijo neravnovesje v dnevih pred začetkom menstruacije, ga strokovnjaki priporočajo predvsem ženskam, ki jih mučijo predmenstrualni sindrom in boleče menstruacije.

Koliko magnezija potrebujemo

Vsak dan bi morali zaužiti okoli 300 miligramov magnezija in toliko več, kadar smo izpostavljeni stresu, če se redno in intenzivno ukvarjamo s športom, smo noseči in dojimo, če imamo sladkorno bolezen oziroma kakšno bolezen srca ali če uživamo nekatera zdravila, ki povzročajo pomanjkanje tega ključnega minerala.