Ker so lahka obutev, ki stopalom pusti dihati, ker se zdijo neverjetno udobni, nam v njih ni vroče, predvsem pa so razmeroma poceni in zdi se, da niso nikoli iz mode.

Strupeni materiali

Najpogostejši in najcenejši model natikačev so natikači s penastim podplatom iz umetne mase in plastičnimi trakovi. Večinoma ti materiali vsebujejo lateks, na katerega je marsikdo alergičen, in bisfenol A (BPA), ki ga, dokazano, povezujejo z nekaterimi vrstami raka. Če vas vendarle prepričujejo, da snovi, iz katerih so izdelani natikači, niso škodljive, pomislite na ceno. Če natikače dobite za ceno nekaj evrov, potem si verjetno lahko mislite, da so narejeni iz najcenejših materialov. Da bi bilo poletje do vaših stopal čim bolj prijazno, priporočamo, da izberete natikače, ki imajo ortopedsko podložen podplat, pasove, zaradi katerih se trdneje držijo na nogi, in morda nekoliko višjo ceno, zaradi katere boste vedeli, da le niste kupili najslabšega za svoje zdravje.

So leglo bakterij

Zanimivo, raziskave so pokazale, da so natikači veliko večje leglo bakterij in glivic kot zaprti čevlji. Verjetno zato, ker pri nošnji natikačev stopala niso zaščitena pred tujki in zunanjo umazanijo, prav tako pa jih pogosto nosimo v precej kontaminiranih okoljih, kot so javna kopališča. Tam so veliko bolj kot zaprti čevlji izpostavljeni bakterijam in glivicam. Znani so že primeri, ko so zaradi resne okužbe s stafilokokom morali amputirati nogo. Čeprav je primer res skrajen, pa jasno kaže, da natikači kljub zračnosti le niso tako zelo neoporečna obutev.

Škodujejo drži

Tako kot vsaka druga obutev, ki ima ravne podplate brez ustrezne ortopedske podprtosti – na primer balerinke ali slavni škornji iz ovčje kože –, tudi natikači pri hoji naših stopal ne podpirajo tako, kot bi morali. Zlasti na področju stopalnega loka. Ker stopala nimajo ustrezne podpore, to vpliva na naše gležnje, kolena, boke in celo hrbtenico. Sčasoma se začne to odražati na naši drži, pojavijo pa se lahko tudi neznosne bolečine. Če trpite zaradi bolečin v križu ali hrbtenici, je za to lahko čisto verjetno kriva neprimerna obutev.

Poškodujejo pete

Natikači so navadno povsem preproste oblike, kar pomeni, da naše stopalo od tal loči zgolj centimeter in pol debel podplat iz umetne mase. Večina natikačev tudi ni ustrezno podloženih in ortopedsko primernih, zaradi česar pri hoji naša peta ob tla udarja z veliko večjo silo kot pri navadni obutvi. Ti močnejši udarci s peto ob tla poskrbijo za bolečine v petah in celo poškodbe, zlasti če natikače nosite daljše obdobje ali v njih dalj časa stojite na mestu.

Lahko poškodujejo prste

Pokrčenje prstov na nogi je ena najpogostejših posledic nošenja natikačev. Pri hoji v natikačih zato, da te obdržimo na nogah, krčimo prste, česar pri bolj stabilni obutvi ne počnemo. Če natikače nosimo prepogosto, so naši prsti vse pogosteje v skrčeni obliki, sčasoma pa to pripelje do tega, da pokrčeni – kot da jih ves čas stiskate – tudi ostanejo. Takšen položaj prstov lahko v nekaterih primerih povzroča bolečino in zatrdelost.

Povzročajo hude žulje

Če še niste utrpeli žuljev zaradi natikačev, vam lahko iz prve roke povemo, da je to povsem mogoče. In to na predelih, kjer se (običajno plastičen) trak drži stopala. Pri hoji ta trak drgne ob kožo in ob nekoliko daljši hoji lahko to drgnjenje povzroči žulje. Žulji lahko nastanejo tudi med prsti, kjer potekajo natikači, ali na podplatu, ker natikači preprosto niso dovolj podloženi za hojo. Ker se poleti zaradi vročine bolj znojimo ali pa natikače obujemo na mokra in slana stopala, lahko takšne razmere še povečajo možnost za nastanek žuljev.

Bolj smo nerodni

Pravijo, če kaj zveni preveč lepo, da bi bilo res, po navadi tudi je. Tako je tudi z natikači. Ta najbolj priljubljena poletna, pa tudi domača in športna obutev kljub priljubljenosti in udobnosti ni najprimernejša za naša stopala. Zlasti če jo nosimo vse poletje, pozimi pa še doma. Ne samo da škoduje zdravju naših nog, stopal in hrbtenice, je tudi leglo bakterij in vir marsikaterih škodljivih kemijskih snovi. In čeprav se morda zdi, da so visoke pete tiste, ki zvijejo največ gležnjev, so ravno natikači tisti, ki spadajo med najpogostejše krivce za tovrstne poškodbe. Ker stopala ne oprimejo dovolj, pravzaprav niso stabilna obutev že pri sami hoji, kaj šele če poskušate z njimi teči ali skakati. V natikačih preprosto postanemo bolj nerodni, večkrat se spotaknemo, strokovnjaki so celo ugotovili, da z natikači delamo veliko krajše korake, kot bi jih v primernejši obutvi, zaradi česar smo počasnejši kot sicer. Če se nam mudi, tako hodimo nekoliko hitreje, kar pa spet poveča možnosti, da se spotaknemo.