Ste kronično utrujeni, pa vendar težko zaspite in se ponoči zbujate? Poleg tega se hitro razburite in potrebujete vse več časa, da se pomirite oziroma odpočijete po stresnih situacijah? Če vas poleg navedenih težav pestijo številne alergije, se težko znebite maščobe na trebuhu, imate težave s spominom, v kuhinjskih predalih pa pogosto iščete nekaj slanega, obstaja velika verjetnost, da sta vaši nadledvični žlezi izčrpani oziroma slabše delujeta.

Kronični stres

Vsakič ko vas življenje vrže iz tira, nadledvični žlezi začneta izločati večje količine stresnega hormona kortizola, telo pa se na to odzove tako, da iz mišic sprosti aminokisline, glukozo iz jeter in maščobne kisline v krvni obtok, kar vas oboroži s povečano zalogo energije, da se boste lahko lotili težave, ki vas ogroža. Kar je super novica, če vas denimo v gozdu napade medved. Toda če se stresne okoliščine (ko zamujate na sestanek, se sprete s partnerjem, vam grozi izguba službe ali zbolite) ponavljajo prepogosto, se nadledvični žlezi izčrpata in začneta vse slabše delovati. Če vas poleg kroničnega stresa pestijo težave s prebavnim in imunskim sistemom, je to še toliko večji napor za nadledvični žlezi, vi pa vse težje premagujete vsakodnevne stresne situacije.

Od utrujenosti do aritmije

Prvi simptomi izčrpanih nadledvičnih žlez so takšni, da vam bo verjetno večina zdravnikov sprva svetovala zgolj, da se začnete aktivno sproščati ali obiščete psihoterapevta. Kar je seveda dober nasvet, vendar kaj ko v večini primerov za izboljšanje stanja to ni dovolj. Ker nadledvični žlezi ne delujeta v polni meri, se še vedno zjutraj zbujate enako utrujeni kot zvečer, čeprav ste spali osem ur ali več. Ponoči se zbujate, četudi nimate nekih posebnih skrbi. Zelo težko shujšate, še posebno okrog pasu. Ko se dvignete iz ležečega položaja, se vam vse pogosteje zvrti, kar zdravniki radi pripišejo nizkemu pritisku. Zelo hitro se razburite in se pri tem lahko tudi tresete, četudi vas ni strah. Pojavlja se vam tudi vse več alergij, po obolenjih pa vse dlje okrevate. Lahko se vam pojavita srčna aritmija in hipoglikemija, v zadnji fazi pa tudi smrtno nevaren adrenalni zlom. Zato, preden se zadovoljite z diagnozo tesnobnosti ali depresije, vsekakor preverite stanje svojih nadledvičnih žlez.

Intimni predel kot pokazatelj

Ali ste vedeli, da lahko slabše delovanje nadledvičnih žlez nakazuje tudi videz vašega spolovila? Čeprav znanstvene študije, ki bi potrdila povezanost, še niso izvedli, številni zdravniki in zdravilci opažajo, da imajo ljudje z izčrpanimi nadledvičnimi žlezami ravne sramne dlačice namesto skodranih.

Ob izčrpanih žlezah

Pojdite spat najpozneje ob 22. uri in spite najmanj osem ur, stres pa zmanjšajte na najmanjšo stopnjo in se čim več smejte. V svoj urnik obvezno vrinite vsaj pol ure aktivnega sproščanja na dan. Čeprav ste utrujeni, ne pozabite na redno gibanje, ki pa naj bo zmerno in po občutku, da ne boste dodatno obremenili nadledvičnih žlez. Z jedilnika črtajte sladkor, belo moko in vsa predelana živila, odrecite se tudi kofeinu, teinu, alkoholu in vsem drugim poživilom. Uživajte pa večje količine vitamina C, B-vitaminov in magnezija.