Vse kaže, da dve zaporedni noči podaljšanega spanja, ki si jih privoščimo čez vikend, izničita škodljivi učinek manjka spanca, ki se nam je nabral med tednom, sporočajo  z Univerze v Čikagu.
V laboratoriju za spanje so dvakrat gostili 19 prostovoljcev, zdravih mladih moških. Tem so najprej pustili, da štiri noči spijo nemoteno, v postelji so bili po osem ur in pol. Naslednjič pa so jih prav tako štiri noči pustili v miru spati zgolj štiri ure in pol, potem pa so naslednja dva dneva lahko spali dlje in v povprečju je to pomenilo po 9,7 ure spanja. Po štirih dneh pomanjkanja se je njihovo tveganje za razvoj sladkorne bolezni povečalo za 16 odstotkov (dispozicijski kazalnik), občutljivost na inzulin pa zmanjšala za 23 odstotkov. Po dveh dneh podaljšanega spanja se je oboje povrnilo na prejšnjo raven.
Raziskava, ki je bila objavljena v spletni različici publikacije Diabetes Care, je torej pokazala, da sta dve »podaljšani« noči, v katerih so prostovoljci skušali nadoknaditi zamujeno, dejansko preobrnili presnovne učinke štirih zaporednih noči omejenega spanja. To je pomembno, če pomislimo, da marsikdo, ki čez delovni teden spi manj, skuša zamujeno nadoknaditi konec tedna. Zdaj lahko še bolj brez slabe vesti in povsem v korist zdravja poležimo malo dlje. Ker pa je bila raziskava kratkotrajna in ne vemo, ali bi to učinkovalo teden za tednom, je za zadosten odmerek spanja boljše poskrbeti sproti.