Gospodarstvo

Podjetnost prinaša koristi vsem družbenim skupinam – od podjetnikov do študentov, kmetov in upokojencev

R.T.
21. 11. 2019, 22.13
Posodobljeno: 21. 11. 2019, 22.22
Deli članek:

Podjetnost zvišuje blaginjo države, zato prinaša koristi za vse družbene skupine. To je eno ključnih sporočil akcije ZA podjetno Slovenijo, s katero si SBC – Klub slovenskih podjetnikov prizadeva krepiti pomen podjetnosti v Sloveniji.

Za podjetno Slovenijo
Od leve: Štefan Pavlinjek, Tamara Štader Pesjak, Matic Vizjak, Alma Kochavy, Goran Novković, Janez Kodila in Žiga Gombač.
Z akcijo ZA podjetno Slovenijo si SBC – Klub slovenskih podjetnikov skupaj s svojimi člani, uspešnimi in odgovornimi slovenskimi podjetniki ter izjemnimi posamezniki iz različnih družbenih skupin, ki so člani usmerjevalnega odbora, prizadeva spreminjati družbeno klimo in odnos do podjetnosti na dolgi rok. Akcijo bodo tako v prihodnje še razvijali in nadgrajevali, da bo sčasoma dosegla vse slovenske prebivalce in pomagala narediti Slovenijo podjetnejšo.

V klubu vabijo vse državljane, da obiščejo spletno stran Za podjetno Slovenijo in oddajo svoje predloge, kako spodbuditi podjetnost v Sloveniji. Akcija spodbuja dialog in povezuje podjetnike ter pripadnike različnih družbenih skupin in tako dokazuje, da je podjetnost pomembna v čisto vseh družbenih plasteh in vidikih življenja

Peticija ZA podjetno Slovenijo, ki jo je pred dobrim letom dni lansiral SBC – Klub slovenskih podjetnikov kot podporo ukrepom za boljše podjetniško okolje in jo je podpisalo več kot 2000 podjetij in podjetnikov ter 6000 državljanov, je prerasla v vsenacionalno akcijo. Z njo želijo v klubu krepiti pomen podjetnosti v Sloveniji in izboljšati pogoje za razvoj ter preboj podjetnosti. Poleg tega pa povezovati podjetnike in pripadnike različnih družbenih skupin ter spodbujati medsebojni dialog.

Goran Novković, izvršni direktor SBC – Kluba slovenskih podjetnikov, je ob tem dejal: »Ozaveščanje o pomenu podjetnosti koristi vsem v družbi: članom SBC, podjetnikom, podjetnim posameznikom, mladim, študentom, brezposelnim, vsem zaposlenim v podjetjih, javnim uslužbencem, upokojencem, kmetom in številnim drugim. Le če bo vrednota podjetnosti postala bolj spoštovana in priznana, bodo v Sloveniji dozorele razmere za razvojni preboj. Ta je tudi najpomembnejši cilj SBC. Za to so potrebne spremembe v družbeni klimi, v družbi, državi in strankah. Šele takrat bomo tudi prebivalci Slovenije lahko živeli bolje.«
Smelo pobudo je podprl tudi Marjan Batagelj, predsednik SBC – Kluba slovenskih podjetnikov, Štefan Pavlinjek, ustanovni član Kluba pa je ob tem izpostavil: »Odgovornost, medsebojno povezovanje in spodbujanje podjetnosti so tri ključne vrednote kluba SBC, ki nas vodijo že od samega začetka pri svojem delovanju, in akcija ZA podjetno Slovenijo uteleša vse tri ter jih povezuje v čudovito zgodbo, ki jo pišemo skupaj s svojimi člani in pripadniki različnih družbenih skupin. Naša želja je, da bi akcija prerasla v nacionalno zavezništvo in bi z vrednoto podjetnosti prepojili vso državo.«

KLJUČNO JE MEDSEBOJNO SODELOVANJE IN POVEZOVANJE

»Spremembe je mogoče doseči le z medsebojnim sodelovanjem in dialogom. Zaradi tehnologije se danes lahko izražamo na številne načine, a se vedno manj poslušamo. Cilj akcije ZA podjetno Slovenijo je vključevati, zato na spletni strani pozivamo ljudi, da oddajo svoje predloge, njihova mnenja pa bodo slišana,« je dejala Tamara Štader Pesjak, soustanoviteljica in direktorica agencije Taman, ki je zasnovala tokratno akcijo ZA podjetno Slovenijo.

Na spletni strani Za podjetno Slovenijo javnost pozivajo k oddaji predlogov, kaj bi bilo potrebno narediti, da bi bilo v slovenski družbi več priložnosti za podjetnost. Kot način povezovanja podjetnikov s pripadniki različnih družbenih skupin so v klubu ustanovili tudi usmerjevalno skupino. Ta šteje šestnajst članov in združuje šolnike, kmete, upokojence, iskalce zaposlitve, kreativne ustvarjalce, mlade, študente in zaposlene v podjetjih. Skupaj bodo iskali načine, kako podjetnost približati in spodbujati med vsemi družbenimi skupinami, in pokazali, da ta miselnost ni lastna in koristna samo za gospodarsko področje, ampak čisto za vse posameznike, ne glede na področje, v katerem delujejo.

Člani usmerjevalne skupine so: Katarina Lotrič, soustanoviteljica podjetja Lake, Janez Kodila, direktor podjetja Kodila, Alenka Knez, soustanoviteljica portala S.O.S. šola, Bojan Rozman, upokojenec in lastnik apartmajev Sonce Balkonce, Simon Mesec, vodja prodaje v družinskem podjetju Mebor, Ilijana Šuligoj Javornik, kadrovska direktorica pri podjetju RLS merilna tehnika, Marko Stijepič, direktor Podjetniškega inkubatorja Kočevje, Miha Lavtar, soustanovitelj podjetja Optiweb, Miha Rajh, strokovni delavec Pisarne za prenos znanja Univerze v Ljubljani, Janja Fleišer, ustanoviteljica zasebnega vrtca Dobra teta, Timotej Hofbauer, študent na Fakulteti za strojništvo Univerze v Ljubljani, mednarodno uveljavljeni fotograf Matjaž Tančič, mladinski pisatelj Žiga Gombač, inovativni kmet Matic Vizjak, Rok Andlar iz podjetja GEC ter Janez Trontelj, profesor na Fakulteti za elektrotehniko Univerze v Ljubljani.

Žiga Gombač, mladinski pisatelj, je kot član novonastale usmerjevalne skupine dejal: »Ustvarjalnost in podjetnost gresta z roko v roki, zelo pomembno je namreč, da si znamo ustvarjalci tudi sami ustvarjati priložnost za kreativno udejstvovanje. To je mogoče s podjetnostjo. Akciji ZA podjetno Slovenijo sem se pridružil, ker verjamem, da nam ravno podjetnost zagotavlja osnovne pogoje, da lahko ustvarjamo in vračamo družbi. Kot član usmerjevalnega odbora si bom prizadeval, da bom to miselnost širil med kreativnimi ustvarjalci pa tudi med mladimi bralci, ki me spremljajo. Zavzemal se bom tudi za idejo, da bi podjetnost začeli učiti tudi v šolah, kajti to je največja popotnica, ki jo lahko damo otrokom, saj je veščina, ki jo potrebujemo v vseh vidikih življenja.«

S PODJETNOSTJO LAHKO DOSEŽEMO SVOJE CILJE IN PRISPEVAMO TUDI DRUŽBI

Akcija ZA podjetno Slovenijo razbija negativno konotacijo podjetnosti, ki smo ji v družbi še vedno velikokrat priča, in zastarelo razumevanje podjetnosti tudi z inispirativnimi videozgodbami. Žiga Gombač, Alma Kochavy, organizatorka dogodkov, in Simon Mesec, mladi podjetnik, ki nadaljuje s tradicijo družinskega podjetja, dokazujejo, da lahko kljub različnim življenjskim zgodbam in področjem, na katerih delujemo s pomočjo podjetnosti, dosežemo svoje cilje in pišemo čudovite zgodbe, ki prinašajo dobrobit tudi širši družbi.

Takšna zgodba o uspehu je tudi zgodba družine Kodila, ki se s predelavo mesa ukvarja že tri generacije. Janez Kodila je lokalno tradicionalno mesnico, ki jo je pred 26 leti odprl njegov oče, obrnil na glavo in s številnimi inovacijami naredil velik preskok v ponudbi podjetja. Ob tem je dejal: »Zelo pomembno je spoštovati tradicijo, obenem pa videti tudi širšo sliko in razmišljati izven ustaljenih okvirov. Pomembno je, da podjetniško miselnost prenesemo tudi na svoje otroke, na mlade podjetnike, ki si še utirajo svojo pot, in tudi na te, ki morda mislijo, da jih podjetnost ne zadeva. Zato kot član kluba SBC, kot podjetnik in kot oče podpiram akcijo ZA podjetno Slovenijo in sem ponosen, da sem lahko njen del. Kot član usmerjevalne skupine pa si bom prizadeval, da bomo podjetnost spodbujali tudi med kmeti. Več bo odgovornih in vrhunskih podjetnikov, inovatorjev in kmetov, večja bo kakovost hrane.«