Dovolj je že, da v roke primete lopar in se lotite enega od športov, kot so tenis, badminton, namizni tenis in skvoš. Za vse je značilno, da se visoka intenzivnost (med igro) izmenjuje s kratkimi obdobji počitka (med serviranjem), kar je podobno intervalnemu treningu. Že tri športne ure z loparjem na teden zmanjšajo verjetnost za srčne bolezni in znižajo krvni tlak.

Kaj kažejo raziskave

V zadnjih raziskavah s področja športa se je izkazalo, da igre z loparjem niso le zabavne, temveč tudi podaljšujejo življenje. Študija, objavljena v British Journal of Sports Medicine, je raziskovala povezavo med šestimi različnimi vadbami in tveganjem za prezgodnjo smrt, vanjo je bilo vključenih več kot 80 tisoč ljudi. V devetih letih, kolikor je raziskava trajala, se je izkazalo, da je verjetnost za kardiovaskularno smrt pri ljudeh, ki redno igrajo enega od športov z loparjem, za kar 56 odstotkov manjša kot pri drugih. Prav zato so tenis, skvoš, badminton in namizni tenis zelo primerne vadbe za starejše ljudi. Ponujajo dobro kardiovaskularno vadbo, skrbijo za moč mišic v spodnjem in zgornjem delu telesa, prilagodite jih lahko vsem stopnjam zahtevnosti in zanje tudi ne potrebujete veliko opreme.

Za telo in možgane

Sicer pa igre z loparjem omogočajo tudi stransko gibanje, ki ga mnogo drugih športov ne. Večino svojega življenja preživi človek v gibanju naprej in to ponuja tudi večina vadb. Šport z loparjem pa vas prisili, da se premikate tudi nazaj in bočno, kar izboljša ravnotežje, sposobnost prenosa teže in s tem se zmanjša tveganje za padce. Tovrstna aktivnost je tudi vadba za možgane. S kognitivnega vidika izostri sposobnosti načrtovanja, sprejemanja odločitev, saj je med igro treba nenehno predvidevati naslednje poteze. Obstaja pa še kup drugih prednosti, ki jih prinašajo športi z loparjem. Ko se boste z njimi seznanili, ne dvomimo, da vas bo zamikalo, da bi tudi sami vzeli lopar v roke. In res nima smisla preveč premišljevati. Dajte mu možnost in si z njim izboljšajte življenje.