Za poletje so značilni dolgi dnevi in še daljše noči, neobičajno prehranjevanje (in bodimo pošteni, pitje) ter posledično še popočitniška utrujenost! Svoja jetra in celotno telo tako obremenjujemo že s tem, da živimo po »poletnem urniku«.

Lanena semena

Tako lanena semena kot tudi laneno olje krepijo jetra, pospešujejo njihovo delovanje in jih razstrupljajo. Lanena semena in olje vsebujejo mnoge antioksidante, ki skrbijo za zdravje našega telesa. Poleg tega krepijo in čistijo tudi črevesje ter uravnavajo prehrano. Laneno olje uživajte surovo, semena pa lahko dodate na solato ali jih zamešate med kislo mleko ali jogurt.

Avokado, paradižnik in marelice

Kurkuma vsebuje kurkumin, močan antioksidant, ki ščiti pred boleznimi, preprečuje razvoj raka in spodbuja delovanje jeter. Ščepec je dodajte obroku, ko je ta že na mizi.

Študije so pokazale, da snovi, imenovane karotenoidi, vplivajo na zdravje jeter. Skupino teh snovi najdemo v večini zelenjave in sadja. Pomagajo in ščitijo jetra pred maščobo, preprečujejo torej zamaščenost jeter in razvoj sladkorne bolezni tipa dve, pa tudi nekatere druge bolezni. Avokado sicer ne vsebuje veliko karotenoidov, vendar ima pomembno vlogo pri njihovi absorpciji v črevesje in kri. Če jeste skupaj s sadjem ali zelenjavo tudi avokado, je absorpcija karotenoidov od dva- do šestkrat večja. Karotenoide najdemo v paradižniku, korenju, rdeči pesi, bučkah, bučah, marelicah, brokoliju, mangu … Znano je, da je avokado zelo zdravilen, a se mnogi sprašujejo, kako ga sploh dodati v prehrano. Povsem preprosto: jejte surovega, pripravite ga lahko v raznih zelenjavnih ali sadnih solatah, odlično se prilega tudi kot namaz skupaj s skuto in podobno.

Zopet limone

Limona vsebuje mnogo vitamina C, vsebuje tudi citronsko kislino, ki spodbuja delovanje jeter, jih razstruplja in odpravlja strupene snovi. Takoj zjutraj stisnite sok polovice limone v kozarec mlačne vode in popijte. Tako boste temeljito očistili jetra in spodbudili delovanje vseh organov.