Žal se ne zavedamo vedno, da so takšne poškodbe ali celo manjša telesna višina, ki je posledica zlomov v hrbtenici, prvi resni znak te bolezni. Na srečo je mogoče krhke kosti preprečiti ali jih vsaj uspešno zdraviti.

Upoštevajte naslednja priporočila

Tla doma naj ne drsijo, odstranite preproge in visoke pragove, urediti je treba osvetlitev, uporabljajte palice in bergle. Vaša obutev naj bo udobna in stabilna, s primernim podplatom, ki ne drsi. Vedite, da zmerna telesna dejavnost krepi mišično moč, raztezne vaje in vaje za izboljšanje ravnotežja pa ugodno učinkujejo na kosti, pa tudi na mišice, s čimer odlično preprečujete padce. Zapomnite si še, da je ogroženost s padci mnogo večja, če jemljete pomirjevala in uspavala. Obvezno preverite, kako dobro vidite. Prav slabši vid rad pripelje do nesrečnih padcev, v primeru zloma kolka tudi do usodnih.

Vključite več živil, ki vsebujejo kalcij

Uživajte mleko in mlečne izdelke, tudi manj mastno mleko vsebuje le malo nižje vrednosti kalcija. Zelo veliko kalcija vsebujejo razne vrste sira, mladi in zorjeni, vendar jih zaradi maščob uživajte v manjših količinah. Privoščite si še obilo listnate zelenjave, blitve, špinače, zelene solate, kitajskega zelja in zelja. Na vašem krožniku naj bodo pogosto stročnice, soja, bob, fižol v zrnju. In suho sadje: fige, dateljni, jabolčni krhlji, rozine in orehi, mandlji, pistacije, semena. Ne pozabite na izdelke iz otrobov in polnovredne moke. Pijte mineralno vodo.

Drugi pomembni vitamini

Sočasno s kalcijem je treba poskrbeti za zadosten vnos vitamina D. Po menopavzi se kalcij namreč slabše absorbira, kožna pretvorba predstopnje vitamina D v svojo aktivno obliko pa se zmanjšuje. Zato je treba še zlasti v višji starostni skupini najprej preveriti in nato po potrebi zagotoviti primeren vnos kalcija ter vitamina D, preden zdravniki predpišejo dodatna zdravila za osteoporozo.