Držite se zlatega pravila

Kako veste, da gre za skrite kalorije? Bolj ko je hrana obdelana, manj je v njej hranilnih sestavin, kot so minerali, vitamini, vlaknine, snovi, ki so nujne za boj proti raku, zato pa vsebuje več maščob, sladkorja in praznih kalorij. Te kalorije se torej nehote prikradejo v hrano, nanje pa preprosto pozabite. Skritim kalorijam se je najlaže izogniti tako, da se pozanimate o sestavinah ali zahtevate, da vam hrano pripravijo na pari, žaru ali v pečici, če že jeste v restavraciji. Pri kupovanju tovarniško pakiranih živil na embalaži preverite razpredelnico s prehranskimi vrednostmi.

Veliko skritih kalorij se skriva v pijačah

Pijače so glavne predstavnice čudovitega skrivanja kalorij. Zato pozor na naslednje:

Gazirane pijače

Dva decilitra gazirane pijače v povprečju vsebuje 150 kcal. Popijete več kot pol litra gazirane pijače na dan? To vas bo stalo 450 kcal na dan ali 3150 kcal na teden. Morda vas ravno to ovira pri vaši dieti?

Sokovi

Dva decilitra soka vsebuje približno 120 kcal, brusnični sok vsebuje okoli 130 kcal, grenivkin pa okoli 100 kcal. Zato pozor pri sokovih, četudi piše na embalaži, da nimajo dodanega sladkorja.

Kava z dodatki in aromami

Pozor tudi pri teh napitkih. Velik kapučino s čokolado in mlekom vsebuje neverjetnih 439 kcal. Kava z mlekom in karamelo ima okoli 272 kcal. Se še vedno ne morete upreti sladki kavi s smetano? Potem svojemu dnevnemu odmerku prištejte še 240 kcal.

Poznavanje deklaracij je ključnega pomena

Da bi se izognili vsem skritim kalorijam, se morate naučiti prebrati deklaracije na embalažah. Preverite, kaj torej pomenijo določene oznake na izdelkih, in se izognite skritim kalorijam, ki se skrivajo tudi v izdelkih z oznako 'light'.

Kako prebrati vsebnost maščob

1. Brez masti – izdelek vsebuje manj kot 0,5 grama maščobe na 100 gramov.

2. Zmanjšana količina maščobe – izdelek ima zmanjšano količino maščobe za 25 % glede na standardni izdelek.

3. Brez nasičenih maščob – izdelek vsebuje manj kot 0,5 grama zasičenih maščob na 100 gramov.

4. Brez holesterola – izdelek vsebuje manj kot 2 miligrama holesterola in največ 2 grama zasičenih maščob na 100 gramov.

5. Manj holesterola – izdelek vsebuje manj kot 20 miligramov holesterola in največ 2 grama zasičenih maščob na 100 gramov.

Pozor pri vsebnostih sladkorja

1. Brez sladkorja – izdelek vsebuje manj kot 0,5 grama sladkorja na 100 gramov.

2. Zmanjšan delež sladkorja – izdelek vsebuje 25 % manj sladkorja glede na standardni izdelek.

3. Brez dodanih sladkorjev – med proizvodnjo niso dodali sladkorja niti njegove zamenjave. To ne pomeni, da je izdelek brez sladkorja, ker je fruktozni sladkor naravno prisoten v vseh sadnih pripravkih.

Kaj pomenijo energetske vrednosti?

1. Brez energetske vrednosti – izdelek ima manj kot 5 kcal na 100 gramov.

2. Nizka energetska vrednost – izdelek vsebuje največ 40 kcal na 100 gramov.

3. Zmanjšana energetska vrednost – izdelek vsebuje 25 % manj energetske vrednosti glede na standardni izdelek.

Pozor!

Ko boste prebirali deklaracije, vseeno ne pozabite na dejstvo, da so številke največkrat navedene kot vrednosti na porcijo ali na 100 gramov, in nikakor ne na celotni izdelek. Zato previdno pri izbranih količinah.