Burno zaradi splava

Potniki od LPP prvič zahtevali, da se oglas na avtobusu umakne

P.K.
7. 7. 2022, 12.38
Posodobljeno: 7. 7. 2022, 13.35
Deli članek:

Se spomnite reklame, ki je dvignila Slovenijo na noge? Proti njej so se vrstili opazni protesti.

Twitter
Zavod Živim s svojim oglasom.

Leta 2018 so se na avtobusih Javnega podjetja Ljubljanski potniški promet (LPP) znašli oglasi organizacije Zavod Živim, na katerih so bili upodobljeni družina, ženska, ki žaluje in ženska z nosečniškim testom, s pripisi radi imamo življenje, nisi sama in kontaktne telefonske številke. Javnost je to razumela kot nasprotovanje pravici do umetne prekinitve nosečnosti, kar jih je vznemirilo, zato so se začeli pritiski na organizacijo in tudi LPP, da oglase umaknejo. To se je tudi zgodilo. Oglas zavoda je postal prvi, ki je bil z avtobusa LPP umaknjen predčasno.

Zagovornik načela enakosti pa je zdaj sporočil, da je bil Zavod Živim z enostransko prekinitvijo oglaševalske kampanje s strani LPP diskriminiran. “Najeti avtobusni oglas, s katerim je zavod o svojih svetovalnih storitvah obveščal javnost, je bil po ugotovitvah zagovornika predčasno odstranjen samo zato, ker so nekateri uporabniki mestnih avtobusov na družabnem omrežju izrazili nestrinjanje s tem, da so na avtobusih dopuščeni tudi oglasi organizacije, ki med drugim nasprotuje pravici do umetne prekinitve nosečnosti. Kot je ugotovil zagovornik, vsebina oglasa ob začetku oglaševanja za LPP ni bila sporna,” so sporočili iz njegovega urada.

(Ne)upravičena panika

LPP se sicer z ugotovitvijo zagovornika ni strinjal in je vložil tožbo na Upravno sodišče. To je tožbi ugodilo in zadevo konec leta 2021 vrnilo v ponovno odločanje zagovorniku. Ta je še enkrat prepoznal diskriminacijo in poudaril, da reklama sama po sebi ni imel nobenih elementov, ki bi zbujali nestrpnost, tako da je bilo “ravnanje LPP neupravičeno. V oglasnem sporočilu ni bilo nobenega vsebinskega elementa, ki bi lahko zbujal nestrpnost, niti sporočila niso bila podana na nestrpen način. Z oglaševanjem svojih svetovalnih programov naročnik oglasa v oglasu ni neposredno izražal svojih (verskih) prepričanj (npr. da nasprotuje pravici do splava). Iz vsebine oglasa ni bilo razvidno niti prepričanje, ki ga Zavod Živim sicer zastopa,” so pojasnili pri zagovorniku.