Množično odpovedovanje oglaševanja

Ukrepi potrebni tudi za preživetje medijev v krizi, ki jo povzroča epidemija

A.S./STA
27. 3. 2020, 12.00
Posodobljeno: 27. 3. 2020, 14.40
Deli članek:

Slovensko združenje medijev pri Slovenski oglaševalski zbornici se je pridružilo pozivom vladi k sprejetju dodatnih ukrepov za pomoč medijem. Kot so poudarili v združenju, so mediji zaradi zmanjšanja oglaševanja med najbolj prizadetimi v gospodarstvu, ukrepi pa so potrebni za njihovo preživetje v krizi, ki jo povzroča epidemija novega koronavirusa.

STA
Slovensko združenje medijev pri Slovenski oglaševalski zbornici se je pridružilo pozivom vladi k sprejetju dodatnih ukrepov za pomoč medijem.

Kot so v sporočilu za javnost izpostavili v združenju, si želijo ciljanih interventnih ukrepov pri reševanju gospodarstva, podjetij in samostojnih podjetnikov, ki bi zajeli tudi medije.

V tej luči so pozvali k dodatnim ukrepom, ki bodo omogočili preživetje tistim, "ki v teh časih normalno ali celo v povečani meri delujemo naprej, ostali pa smo skoraj brez vseh oglaševalskih prihodkov, čeprav je naša vloga družbeno izjemno pomembna".

"Mediji smo gospodarska veja, ki je dosedanji interventni ukrepi skoraj ne zajemajo, čeprav smo v teh časih podobno kot mnoge druge pomembne institucije dolžni delovati naprej. Mediji smo nosilci obveščanja in izobraževanja prebivalstva o nastali situaciji, zato si družba ne more privoščiti 'medijskega mrka', do katerega lahko pride z gospodarskim zlomom skoraj celotne medijske krajine," so opozorili.

Množično odpovedovanje oglaševanja

Kot so navedli, v zadnjih tednih prihaja do množičnega odpovedovanja oglaševanja. Pri tem razumejo, da to počnejo podjetja v težavah, ne pa tudi, da to počnejo tisti, ki bi lahko "upravičeno nemoteno oglaševali naprej". Večina medijev je tako po njihovih navedbah čez noč ostala brez večine svojih prihodkov.

Oglaševalce, še posebej podjetja v državni lasti in vladne institucije, zato želijo spodbuditi, "da bo njihova vsakodnevna odločitev za oglaševanje pomembno vplivala ne samo na obstoj medijev, temveč na celotno slovensko gospodarstvo in njegovo oživitev, ko bo najhujša kriza zaradi virusa mimo". Hkrati jih pozivajo, da svoje oglaševalske proračune razdelijo na način, "ki ne bo v korist zgolj peščici izbranih medijev".

Skladno s tem so pozdravili poziv Društva novinarjev Slovenije bralcem, gledalcem in poslušalcem, "da medije po zmožnostih podprejo tudi finančno, z nakupom časopisa, digitalnih paketov in naročnin ali donacijami, da bodo še naprej lahko dobivali preverjene informacije, ki temeljijo na zanesljivih virih".

Kot so poudarili, se sicer z izzivi v aktualnih razmerah ne soočajo le mediji, temveč celotna medijska veriga, tudi oglaševalske agencije.