Napetost raste

Če odidejo metalci, kaj potem sploh še ostane tolminskemu turizmu?!

P.K.
7. 8. 2019, 19.30
Deli članek:

Eden najbolj priljubljenih večdnevnih festivalov pri nas je gotovo MetalDays. Ta v Posočju trenutno precej razgreva strasti. Krešejo se mnenja, padajo očitki. Bo to dogodek pregnalo drugam?

T. Klinc
Vizije o podobi turizma na Tolminskem se od glave do glave kar razlikujejo.

Metalski festival MetalDays, ki že toliko let v Tolmin z okolico privablja trume ljubiteljev metalske glasbe, se bo morda moral posloviti od slikovite okolice, brez katere ne bi bilo mogoče udejanjiti ideje o metalskih počitnicah.

To bi jim lahko preprečila načrtovana gradnja obvoznice, ki naj bi sprostila promet skozi središče tega posoškega mesta. Če bo do tega prišlo, bi se prizorišče z obvoznico razpolovilo. Kot smo že poročali na naši spletni strani svet24.si, si organizatorji metalskega festivala ne predstavljajo, kako bi lahko med gradnjo obveznice priredili dogodek, niti potem ko bo že narejena, saj zaradi zaščitenega območja, ki sega 35 metrov na vsako stran obvoznice, v njem ne bo dovoljeno kampirati, parkirati oziroma postavljati premičnih objektov.

Jih občina izključuje?

Ocenjujejo, da svojega dela v tem delu Slovenije najverjetneje ne bodo mogli nadaljevati. Edina možnost, kot so dejali, bi bila, da bi se odsek v času trajanja festivala zaprl za promet. In morda se bo to le uresničilo. Obetajo se namreč pogovori med občino in organizatorji ter ostalimi vpletenimi. A očitno komunikacija med njimi ne steče. Sploh med občino in organizatorji prireditve MetalDays vladajo napete energije. Med omenjenimi so se namreč začeli pojavljati očitki, eden glavnih pa je, da ekipa festivala Metaldays v času, ko so sprejemali traso obvoznice, ni bila povabljena na nobeno razpravo. Občina to zanika, saj naj bi bili s procesom umeščanja ceste seznanjeni vsi organizatorji festivalov na južnem obrobju Tolmina.

Festivalskim organizatorjem se je občina nekoliko zamerila tudi, ko je leta 2012 uvedla plačevanje pavšalne turistične takse za udeležence festivala, ki so na njem bivali v začasnih šotoriščih, kar se jim je zdelo sporno. Je pa občina, tako so pojasnili, ves denar od taks vložila nazaj, v urejanje festivalskega prizorišča na sotočju Tolminke in Soče. Zdaj tega ni več, je pa nova, in sicer festivalska taksa, višina katere je odvisna od predvidenega števila obiskovalcev dogodka in znaša od 500 do 30.000 evrov.

Facebook
To je trasa tolminske obvoznice, ki bo, če se kaj ne spremeni, zarezala v prizorišče popularnega festivala.

Koliko sploh doprinesejo

Organizatorji MetalDaysa so prepričani, da je njihov festival velikega pomena za Tolmin in okolico ter da turizem tam tudi zaradi njih cveti. To je s številkami ponazorila Nika Brunet iz organizacijske ekipe festivala, ko nam je predstavila tipičnega potrošnika, obiskovalca festivala MetalDays. »Ta potroši med 100 in 500 evri. Dodatna analiza je pokazala, da povprečna poraba obiskovalca med festivalom znaša približno 350 evrov. Od tega približno 100 evrov porabijo zunaj festivalskega prizorišča,« je pojasnila. Ta znesek sicer zapravijo za ogled mesta, okolice in znamenitosti ter za obisk restavracij in barov.

Povedala je tudi, da 43 odstotkov metalcev ostane v Tolminu oziroma Sloveniji vsaj tri dni več, kot traja festival. Ti se iz festivalskega kampa za potrebe podaljšanega bivanja nastanijo v apartmajih, zasebnih sobah, hotelih ali turističnih kampih. Brunetova je tudi razkrila, da so v Tolminu in okolici v času festivalov, še posebej festivala MetalDays, zasedene vse nastanitvene kapacitete že za leto dni vnaprej, torej danes že za leto 2020.

Prestavil bi ga

Janko Humar, direktor Javnega zavoda za turizem Dolina Soče, pa meni, da vpliv dogodka na lokalno ekonomijo ni tako izjemen, kot so o tem prepričani organizatorji. Pravi, da festival podpirajo, da je vse zelo dobro izpeljano, vendar pa v nasprotju z organizatorji meni, da bi temu območju bolj pomagali, če bi MetalDays prestavili na drug časovni termin. To pomeni, da ne bi bil na vrhuncu poletne turistične sezone, ko je tam že tako veliko ostalih turistov. »Če bi festival prestavili na čas pred ali po glavni turistični sezoni, bi bila to večja pomoč domačinom oziroma večji vpliv na ekonomske koristi. To bi pomenilo, da takrat, ko sicer tu ni turistov, te privabljajo v Posočje s svojim dogodkom,« je dejal Humar.

Vprašali smo ga tudi, kaj meni o obvoznici in možnosti, da se ji bo moral festival umakniti. »Menim, da to ne bo potrebno,« je dejal, a organizatorji še enkrat poudarjajo, da v primeru gradnje obvoznice, in vse kaže, da bo do tega prišlo, festival oziroma vsi trije festivali (še Punk Rock Holiday in Overjam) ne bodo mogli biti izvedeni na tej lokaciji.