Jože in Blaž sta se morala na poti soočiti s številnimi zapleti, a izkušnjo ocenjujeta kot izjemno in nepozabno. »Izteklo se je super, saj sva prišla do cilja. Moram pa poudariti, da so pričakovanja eno, realnost pa drugo, saj se na takšni poti srečaš z mnogo stvarmi, ki jih ni mogoče natančno predvideti,« je dejal Zalar. Spoprijeti sta se namreč morala s številnimi okvarami, ki jih nista mogla v vseh primerih takoj odpraviti. Doživela sta tudi hujšo nesrečo, ko se jima je med vožnjo pri visoki hitrosti odlomilo kolo. »Še vedno težko verjamem, da sva jo odnesla brez hujših poškodb. Imela sva neizmerno srečo,« je dodal. 

buick
STA
Leta 1939 v ZDA izdelani buick se ponaša s štirilitrskim vrstnim osemvaljnikom, ki proizvede 105 konjskih moči.

Do cilja z iznajdljivostjo

Čeprav tega ni nihče pričakoval, sta uspela avtomobil po nesreči z veliko mero iznajdljivosti, lastnega znanja in sreče v kratkem času popraviti, tako da sta lahko nadaljevala reli. Kot je poudaril Zalar, pri preizkušnji ne gre le za hitrost, temveč predvsem za natančnost in sposobnost navigacije. Od 36 dni so štirje na voljo za počitek, pri čemer ta čas izkoristijo predvsem za popravila.

peking - paris
STA
Leta 2016 je reli potekal tudi prek Slovenije.

Srečna izbranca

Dvojica se je na 14.000 kilometrov dolgo pot podala z buickom series 40 special, ki sta ga marca v Ljubljani tudi predstavila javnosti. Avanturista, navdušenca nad starodobniki, in zbiratelja sta bila izbrana izmed več kot 500 prijavljenih. Izbranih 120 dvočlanskih posadk je moralo izpolniti številne kriterije, seveda tudi glede lastnosti avtomobila. Trasa najstarejšega, najdaljšega in po navedbah organizatorjev najzahtevnejšega relija starodobnikov na svetu ima 36 etap. Udeležence vodi iz Kitajske prek Mongolije, Kazahstana, Rusije, Estonije, Latvije, Litve, Poljske in Nemčije do Francije.