Pilot

Najverjetnejša razlaga za izginuli let MH370: umor in samomor

J.P.
12. 7. 2019, 19.54
Deli članek:

Vse kaže, da je imel pilot letala na letu MH370, ki je izginilo leta 2014, oblast nad zrakoplovom vse do strmoglavljenja.

Profimedia
Zaharie Ahmad Shah

Izginotje leta MH370, iz Pekinga namenjenega v Kualo Lumpur, pri čemer je povsem skrenilo z začrtane poti, je ena od večjih skrivnosti v zgodovini aviacije. Na krovu letala je bilo 239 ljudi, ko je to 8. marca 2014 izginilo. Primer je eden najhujših, v katerega je bilo vpleteno letalo boeing 777.

Francija je edina država, ki še preiskuje strmoglavljenje in smrti treh francoskih državljanov – ženske in njenih dveh otrok. Francoski preiskovalci so maja od Boeinga dobili veliko količino podatkov, skozi katere se še vedno prebijajo. Kot svoje vire blizu preiskave navaja Le Parisian, je »umor-samomor« najverjetnejša razlaga za strmoglavljenje letala. To je namreč potovalo na način, da je več kot očitno, da je z njim nekdo upravljal.

Med drugimi razlagami sta še teoriji, da so letalo zajeli Rusi in z njim poleteli v Kazahstan oziroma da so mu odpovedali vsi sistemi ter da je pristal na gladini Indijskega oceana.

Izgubili zavest in pomrli

Strokovnjak William Langewiesche je za The Atlantic pred časom raziskal najbolj verjetni scenarij in težavno življenje pilota Zaharia Ahmada Shaha. Vse namreč kaže, ugotavlja Langewiesche, da je Shah namenoma strmoglavil letalo. Njegov dolgoletni prijatelj, ki pa ni razkril svoje identitete, je po poročanju britanskih medijev dejal, da je Shah najverjetneje ukanil svojega kopilota Fariqa Hamida, da je zapustil pilotsko kabino.

Kaj je sledilo? Letalo se je povzpelo na dobrih 12.000 metrov, kar pomeni, da je tlak v letalu padel do te mere, da so ljudje na krovu izgubili zavest in pomrli. Na ta način naj bi zatrl potencialen upor potnikov, ugotavlja Langewiesche. Razen nenadnega spusta kisikovih mask bi poteza med tistimi na krovu ostala neopažena. MailOnline piše, da so te namenjene le nujnim spustom na višino pod 4000 metrov, pa še takrat naj bi bile uporabne le 15 minut. Na dobrih 12.000 metrih naj bi sicer bile povsem neuporabne.