Slovenija

Radiostezist v petih minutah ugotovil, kje je Brajer

Robert Marin, Janja Ambrožič
28. 7. 2015, 06.50
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.57
Deli članek:

Po štirinajstih dneh iskanja so svojci našli truplo 50-letnega Stanka Brajerja iz Trebelnega na Dolenjskem, voznika Petrolove cisterne, ki je bil 13. junija udeležen v prometni nesreči na primorski avtocesti, v kateri je življenje izgubila družina romunskega državnega tožilca Flaviusa Corneliouja Chisa, ki je bila na poti na dopust v Italijo.

arhiv SVet24

Ljubljanska policijska uprava je bila v nedeljo okoli 13. ure obveščena o najdbi trupla na gozdnem območju med Logatcem in Lazami: »Po zbranih obvestilih in opravljenem ogledu kraja je bilo ugotovljeno, da ni znakov kaznivega dejanja. Ker identitete trupla na kraju ni bilo mogoče ugotoviti, bo v nadaljevanju opravljena DNK-analiza.«

PU Ljubljana

Iskalna akcija Stanko Brajer

Truplo pogrešanega Stanka so našli domačini in svojci sami, brez policije. 

Trupla nesrečnika, kajpak gre za Brajerja, niso našli policisti, ampak svojci, ki so iskanje organizirali na lastno pest, za pomoč pa so zaprosili tudi radiostezista ZdravkaMalnariča iz Kala pri Semiču.

Slednji je po lastnih besedah na podlagi fotografije pogrešanega v zgolj petih minutah ugotovil, da je nesrečnik storil samomor, neuradno naj bi se obesil s hlačami, in kje je njegovo truplo, ki so ga naposled res našli slab kilometer od kraja tragične prometne nesreče.

Arhiv Svet24

»Radiostezija je raziskava s pomočjo energijskih silnic. Z njo se ukvarjam od leta 1985, takrat sem začel trenirati in sčasoma sem dosegal vse boljše rezultate. Včasih sem veliko pomagal pri iskanju ukradenih avtomobilov, a so mi potem začeli groziti, da me bodo pospravili, pa sem nehal. Makedonija, Črna gora, Srbija, ni važno, kje, avto je bil tam, kjer sem povedal, da bo. Ljudje so me včasih tudi več klicali za pomoč pri iskanju pogrešanih oseb, danes je tega veliko manj, tudi časopisi manj poročajo o meni, ni posla,« je pojasnil Malnarič.

Številne kritike na račun dela policije

Brajerja so svojci našli na območju, kjer je policija že vrgla puško v koruzo. Kot smo že poročali, so preiskovalci po nekaj dneh iskanja našli Brajerjev pas, ki je bil po naših informacijah strgan, kar morda nakazuje, da si je Brajer poskušal vzeti življenje že prej, in levi sandal. Preiskovalce je sled nato vodila prav na območje Laz, tam pa, kod da bi se vdrl v tla. Po družbenih omrežjih je sicer zaslediti številne kritike na delo policije. »Iskalna akcija – hmmm, policisti so nad Lazami našli drek, poln semen, ga pobrali in nosili kazat v Laze v gostilno, če je to človeški drek. Ko je lovec videl ta drek, je bruhnil v smeh in rekel: 'A ste že videli kdaj človeški drek, poln semen?'« je pod novico o najdbi trupla zapisal uporabnik facebooka, ki ga ne bomo izpostavljali z imenom in priimkom. Z nekaterimi vprašanji smo se obrnili na ljubljansko policijsko upravo, a njihovih pojasnil v zahtevanem času nismo dočakali.

Težki časi za družino Brajer

Družina Stanka Brajerja preživlja težke čase, za ženo Bernardo in njune tri otroke je upanje, da se bo njihov mož in oče nekega dne spet pojavil pred domačim pragom, umrlo. Bernarda je sicer prepričana, da je Stanko odtaval v šoku, ko je videl krvave prizore na kraju nesreče. Brajerjeva domačija stoji sredi Ornuške vasi, poleg gasilskega doma. Prišlek takoj dobi vtis, da tam živijo pridni in urejeni ljudje, vse je skrbno obdelano, zloženo. »Skupaj s Stankom sva skrbela za kmetijo, on je hodil v službo in je delal na domačiji, ko je bil prost, jaz sem pa doma. Veliko pomagajo tudi otroci, sin in hčerki, ki so zdaj že vsi polnoletni,« pripoveduje Bernarda Brajer. Kot da Brajerjevim že ne bi bilo dovolj hudo, je nekaj dni po nesreči umrl še Stankov oče, ki je živel skupaj z njimi. Izvedeli smo, da je bil bolehen že prej, za sinovo nesrečo in izginotje ni vedel, zato domači njegove smrti ne povezujejo s temi dogodki.

Radiostezist Zdravko Malnarič: »Včasih sem veliko pomagal pri iskanju ukradenih avtomobilov, a so mi potem začeli groziti, da me bodo pospravili, pa sem nehal. Makedonija, Črna gora, Srbija, ni važno, kje, avto je bil tam, kjer sem povedal, da bo.«

Zanesljiv šofer s tridesetletnimi izkušnjami

Brajer je bil v prevoznem podjetju Traig iz Ivančne Gorice zaposlen 30 let. »Do zdaj ni imel nobene nesreče, bil je zanesljiv šofer,« je povedal direktor družbe s 57 zaposlenimi Štefan Lazar in izpostavil, da se pri njih držijo vseh predpisanih določil glede obveznega počitka šoferjev, kar je evidentirano na tahografih. »Nesreča se je zgodila v ponedeljek, lahko povem, da je bil Brajer v soboto in nedeljo prost.« Kot pravi Lazar, bo ta nesrečni dogodek še kako vplival na njihovo podjetje: »Sledile bodo ogromne odškodnine, vsaj pet let bomo hodili po sodiščih, veliko stroškov bomo imeli s popravilom našega vozila, da ne omenjam izpada dela in dohodka.«

Najprej želel pomagati, nato odtaval

O nesreči in dogodkih po njej smo se pogovarjali tudi s Trebanjcem Jožetom Povšičem, ki ima vinograd poleg Brajerjevih. »Lahko povem, da imajo zgledno urejen vinograd, smo v dobrih odnosih,« je začel sogovornik, ki se je tudi udeležil iskalne akcije v gozdovih ob Lomu.

Povšiča motijo natolcevanja in teorije zarote, ki krožijo celo v nekaterih medijih: »Najbolj resnična dejstva so, da Brajer s kraja nesreče ni odšel takoj po usodnem trčenju, ampak je nesrečnim Romunom želel pomagati, tako pravijo tudi njegovi sodelavci. Stanovski kolegi, prijatelji, znanci in sosedje ga poznamo kot marljivega, skrbnega, delu povsem predanega človeka, kot dobrega sodelavca, soseda in prijatelja. Manjkajoči gasilni aparat, ki bi moral biti na tovornem vozilu, pomeni, da je Brajer najprej vzel aparat in začel gasiti. S kraja nesreče je odšel, ko je zagledal oziroma videl mrtvo in povsem razmesarjeno družino v zmečkanem osebnem avtomobilu.«

Povšič se sprašuje, zakaj ni nobene informacije o tem, kaj so po nesreči povedali nemški državljan in druga dva romunska državljana, prav tako udeleženi v trčenju: »Kljub kameram na avtocesti še niso našli dveh tovornjakov, ki sta vozila pred Brajerjem in sta se za las izognila katastrofi. Vozniki na avtocestah namreč vozijo v konvoju, vsi skoraj z enako hitrostjo. Nihče ne napiše ali pove, da ABS-sistem in drugi zavorni sistemi na tovornjakih ne povzročajo sledi od gum na cestišču, saj kolesa ob zaviranju ne zablokirajo. Kje so izjave prič iz tistih avtomobilov, ki so v nekaj sekundah po nesreči naleteli na to nesrečo in niso mogli naprej? Polno vprašanj, na katere pa nihče ne da ali pa noče dati odgovorov!«

Brajerjev sokrajan Jože Povšič: »Manjkajoči gasilni aparat, ki bi moral biti na tovornem vozilu, pomeni, da je Brajer najprej vzel aparat in začel gasiti. S kraja nesreče je odšel, ko je zagledal oziroma videl mrtvo in povsem razmesarjeno družino v zmečkanem osebnem avtomobilu.«

Spomnimo ...

Brajer je s cisterno za prevoz kerozina domnevno zaradi neprilagojene hitrosti trčil v zadnjo stran osebnega vozila znamke Dacia Duster romunskega tožilca, ki je iz neznanega razloga obstalo na pasu za počasna vozila. Po naletu cisterne je dacia trčila v golf družinskih prijateljev romunskega tožilca, ki je pred njo prav tako stal na pasu za počasna vozila, na koncu pa je golf oplazil še audija nemškega državljana, ki se je v kritičnem času pripeljal po levem pasu. Od dacie, v kateri so bili poleg 43-letnega romunskega tožilca Flaviusa Corneliuja Chisa še njegova 34-letna soproga, petletni sin in 50-letna mama, ni ostalo praktično nič.