Nekateri ves delovni čas sedijo, drugi preveč stojijo, tretji po osem in več ur dvigajo težke predmete … Seveda zaradi tega ne boste dali odpovedi, lahko pa nekaj storite, da enostransko obremenitev odpravite in se takoj počutite bolje.

Če ves dan sedite

Vsak korak prispeva k vitkosti, a včasih je korakov preveč, noge so utrujene, otekle in treba je ukrepati. Včasih je tudi dobrega lahko preveč in to velja za hojo na delovnem mestu.

Celodnevno sedenje je gotovo nezdravo, a se mu je v pisarnah nemogoče izogniti. Zato je še toliko pomembnejše, da se kljub sedenju razgibate. Približno osem ur na dan in pet dni na teden smo ujeti za računalnikom. Svetovna zdravstvena organizacija uvršča sedenje na četrto mesto med povzročitelji prezgodnje smrti, ki se jim je mogoče izogniti. Izračunali so celo, da ena ura sedenja skrajša pričakovano življenjsko dobo za 21,8 minute. Težave: bolečine v hrbtu so že leta eden od glavnih razlogov za obisk zdravnika. Nastanejo zaradi ohlapnih trebušnih in hrbtnih mišic ter se lahko razširijo v vrat in ramena. Niso pa bolečine v hrbtu edina negativna posledica sedenja. Švedski znanstveniki so ugotovili, da vsaka ura, ki jo presedimo, poveča tveganje za nastanek srčno-žilnih bolezni za 26 odstotkov, za sladkorno bolezen pa za 22 odstotkov. Rešitev: čarobna rešitev naštetih težav se imenuje gibanje. Telovadimo lahko kar sede, kar strokovno imenujemo dinamično sedenje. Na stolu zato vedno znova spreminjajte položaj sedenja, se pretegujte, sedite poševno, dvigujte zadnjico, čim večkrat vstanite in naredite nekaj korakov, med odmorom pa pojdite na kratek sprehod. 

Če veliko stojite

Dolgotrajno stanje utrudi telesno mišičevje, ki prenaša telesno težo. Ko mišice ne zmorejo več, teža preide na sklepe in vezi. Ker ti za to breme niso usposobljeni, lahko hitro klonejo in pride do poškodb. Težave: pri dolgotrajnem stanju se kri nabira v venah, težje odteka nazaj proti srcu, zato noge otečejo in pojavijo se krčne žile. Sčasoma se lahko tudi upogne stopalni lok in posledica so ploska stopala, zaradi pritiska na trebuh in medenične mišice pa se lahko povesijo notranji organi. Rešitev: tudi tu je gibanje bistvenega pomena. Tu ali tam stopite na prste, prenašajte težo z ene noge na drugo, po delovnem dnevu dajte noge v višji položaj, pojdite na sprehod, tek, plavanje ali kolesarjenje.

Če veliko hodite

Dolgotrajno stanje utrudi telesno mišičevje, ki prenaša telesno težo. Ko mišice ne zmorejo več, teža preide na sklepe ter vezi in pride do poškodb. 

V nekaterih poklicih delavci prehodijo tudi po 15 ali 20 kilometrov na dan, kar lahko škodi dobremu počutju. Težave: kdor mora vsak dan veliko prehoditi, preobremeni mišice, da se zakrčijo in utrudijo. Ker vmes ni dovolj počitka in priložnosti za regeneracijo, se težave stopnjujejo, posledica so lahko motnje spanja in zbranosti, glavoboli in nemir. Sledijo utrujenost, pomanjkanje energije, poleg tega čezmerna hoja vpliva na kolenske sklepe in pojavi se kolenska artroza. Rešitev: zelo pomembni so udobni čevlji, ki jih kupite v trgovinah z medicinskimi pripomočki ali vam jih ortoped predpiše na recept. Zvečer si privoščite kopel za noge, na primer z dodatkom sivke in rožmarina. Po službi se za trenutek ulezite na kavč in dvignite noge v višji položaj, kar jih bo sprostilo; kri, ki je v njih zastala, bo odtekla in pritisk bo popustil. V tem položaju vztrajajte deset minut in ga po potrebi še ponovite.