Odkrito in brez sramu lahko priznamo, da smo se že vsi kdaj spoprijemali s prebavnimi težavami, katerih vzroka nismo znali pojasniti. Driska ali vetrovi so se pojavili iznenada. Naslednjič, ko se bodo pojavile podobne težave, še enkrat dobro pomislite, kaj vse ste zaužili ta dan, in proučite sestavine živila. V marsikaterem predelanem živilu se namreč skriva kar nekaj »vsiljivcev«, ki lahko povzročijo zmedo v vašem črevesju in drisko.

Sladkorni alkoholi

Kljub imenu niso zares alkoholi, ampak kemijske substance, ki služijo kot umetna sladila. Gre za laboratorijsko izpopolnjene ogljikove hidrate, ki imajo manj kalorij kot sladkor in ne vplivajo toliko na dvig ravni sladkorja v krvi. Po navadi jih najdemo v izdelkih, ki so označeni s krilaticami »manj sladkorja« ali »brez dodanega sladkorja«.

Guar gumi in ksantan gumi

Gumiji se v hrano in zdravila dodajajo za čvrstost, pogosto pa tudi kot nadomestek glutena. Oba gumija sta visokovlakninska, saj guar gumi pridobivajo iz vrste fižola, ksantan gumi pa je derivat bodisi koruze ali soje. Čeprav so visokovlakninska živila ključnega pomena za uravnoteženo prebavo, imajo v večjih količinah lahko ravno nasproten učinek – povzročijo prebavne težave. In živila, ki vsebujejo velik delež omenjenih gumijev, povzročajo napihnjenost, vetrove in drisko.

Karagenan

Tudi to je aditiv v hrani, ki skrbi za čvrstost in zgostitev v nekaterih mlečnih izdelkih in sirih, najpogosteje pa ga najdemo kot dodatek mandljevemu mleku. Pridobivajo ga iz alg in morske trave, nekatere raziskave pa kažejo, da naj bi karagenan v našem telesu imel odvajalni učinek. Pri čezmernem uživanju naj bi v črevesje vsrkaval več vode, kar naj bi zrahljalo in razredčilo blato.