Pri odraščajočih otrocih je ustrezna in redna prehrana izjemnega pomena. Za prehrano otrok so v prvi vrsti odgovorni starši. Kar vaš otrok poje danes, bo močno vplivalo na zdravje v njegovem najstniškem in odraslem življenju. Če bo vaš otrok danes jedel zdravo in hranljivo hrano, bo pravilno uporabil hranila, da bo pospešil svoj razvoj. Pomagalo mu bo na več načinov, od zdravja in telesne pripravljenosti do večje energičnosti ter uspešnega študija in manj problemov na splošno. Sadje in zelenjava imata vrsto vitaminov in mineralov ter pomagata ohranjati v zdravem pogonu naš imunski sistem. S pravilno prehrano vzdržujemo ravnovesje v celotnem telesu, kar pomeni, da bomo imeli zdravo težo in ne bomo imeli težav z debelostjo. Raziskave kažejo, da bi že s pravilno prehrano in vzdrževanjem normalne telesne teže pomembno zmanjšali tveganje za nastanek rakov, kot so rak požiralnika, prostate, želodca in kolorektala.

Kako otroke prepričati, da bi jedli sadje in zelenjavo?

Otroka spodbujajte, da poje čim več svežega sadja. Če vaš otrok pije sok, se prepričajte, da je stoodstotni sok brez dodanih sladkorjev. Lahko mu ponudite tudi suho sadje, vendar ne pozabite, da ima višji glikemični indeks. Postrezite različno svežo, konzervirano, zamrznjeno ali posušeno zelenjavo. Otroku pripravite pisane obroke, ki ga bodo navdušili, še preden jih bo pokusil. Zvijača je v tem, kako boste zelenjavo postregli in v kakšni obliki. Cilj je zagotoviti različne barve zelenjave, saj vsaka barva vsebuje edinstvene sestavine.

družina v kuhinji
Dreamstime
Hranilne snovi, ki jih otroci potrebujejo v večjih količinah, so beljakovine. Izberite morske sadeže, pusto meso in perutnino, jajca, fižol, grah, izdelke iz soje ter neslane oreške in semena.

Beljakovine so življenjsko pomembne

Hranilne snovi, ki jih otroci potrebujejo v večjih količinah, so beljakovine. Izberite morske sadeže, pusto meso in perutnino, jajca, fižol, grah, izdelke iz soje ter neslane oreške in semena. Spodbudite jih, da jedo in pijejo tudi mlečne izdelke iz delno posnetega mleka ali z nizko vsebnostjo maščob.

Prednosti polnozrnatih izdelkov

Celo zrnje je koristno, ker vsebuje veliko hranil. Žita, ki niso bila obdelana, ne spremenijo strukture in res ohranijo vse koristne sestavine naravnih zrn, se imenujejo polnozrnata. Izberite cela zrna – polnozrnati kruh, ovseno kašo, pokovko, kvinojo in rjavi ali divji riž. Omejite rafinirano zrnje – beli kruh, testenine in riž.

Otroški meni

Ponovno napišite meni za otroke. Kdo pravi, da otroci želijo jesti samo hrenovke, pice, burgerje, testenine in sir? Ko pripravite sebi obrok, pustite, da vaši otroci pokusijo novo hrano. Presenetili vas bodo s pripravljenostjo na eksperimentiranje.

Začne naj se že zelo zgodaj

Prehranjevalne navade pridobimo v prvih letih življenja, zato je priporočljivo, da je otrok že v rosnih letih deležen karseda raznovrstne prehrane. Morda boste morali za začetek hrano predstaviti na zelo različne načine. Iz sadja lahko izdelate sladolede, sadne kreme ali sadne solate. Hrani, ki jo imajo otroci najraje, denimo pici ali hamburgerju, dodajte še zelenjavo. Ne silite otroka, da bi jedel, česar ne želi, ampak mu ponudite le en košček. Mogoče mu bo všeč!