Bakterije živijo v vseh delih ust in imajo dvojno vlogo; del ustne flore so tako pozitivne, torej dobre bakterije kot negativne, slabe bakterije iz zobnih oblog. Zobne obloge so lepljiv biofilm, ki pokriva površino zob. Med drugim vsebuje škodljive anaerobne bakterije, ki lahko povzročijo številne bolezni v ustni votlini. Zdrave prehranjevalne navade in ustrezna izbira hrane pomagajo preprečiti karies in vnetje dlesni ter vplivajo na rast dobrih bakterij v ustih. Ali veste, katera hrana na zdravje ustne votline vpliva spodbudno in blagodejno?

Čistilci zob

Jabolko mehansko čisti zobe, bogato je s kalcijem in fosforjem, ki zobe krepi . Vsebuje tudi fluor, ki preprečuje propadanje zob in ščiti sklenino. Hrustljavo sadje in zelenjava, na primer korenje, hruške in zelena, zobe naravno očistita in posvetlita.

POPROVA META
Dreamstime
Meta osveži dah, krepi dlesni in ima antiseptične lastnosti.

Začimbe in zelišča

Žajbelj preprečuje slab zadah. Primerno pomaga proti vnetjem, krvavitvi in ​​otekanju dlesni. Cimet je pravi borec proti ustnim bakterijam, zlasti tistim, ki povzročajo slab zadah. Meta osveži dah, krepi dlesni in ima antiseptične lastnosti, še posebej je poznano njeno protivnetno delovanje. Peteršilj pa je zelo močan osvežilec daha, ki pomaga tudi pri vnetju dlesni.

Od jagod do sira

Jagode vsebujejo encime, ki belijo zobe, čistijo zobne obloge in vsebujejo vitamin C, ki je odličen za zaščito dlesni. Zelena ščiti zobe, zahteva intenzivnejše žvečenje, ki proizvaja veliko sline in nevtralizira kariogene bakterije. Česen ima močne antibakterijske in protivnetne lastnosti ter pomaga pri vnetih, rdečih in oteklih dlesnih. Vsekakor pa ne pomaga ravno pri zadahu, temveč ga še dodatno povzroča. Oreščki – poleg tega, da pomagajo pri beljenju, spodbujajo tvorbo sline, ki znižuje kislost ust, in tako delujejo proti zobnemu gnitju. Sir je bogat s kalcijem, hkrati pa krepi zaščitni učinek sline.