Latinskoameriška prehranska piramida je priporočilo, ki temelji na uživanju tradicionalnih jedi in jedi iz številnih svetovnih kuhinj ter trajnostnem razvoju kmetijstva. Piramida je sestavljena na osnovi tradicionalnih kuhinj različnih delov Latinske Amerike, katerih prehranska stalnica so koruza, krompir, arašidi in fižol.

Kako deluje

Prehranska piramida je seštevek tradicionalnih ter avtohtonih živil in jedi, ki so jih uživala azteška, inkovska in majevska ljudstva v Latinski Ameriki. Dieta priporoča vsakodnevno telesno dejavnost, na primer hojo ali, še bolje, ples. Na prvi stopnji piramide najdemo živila, ki jih lahko uživamo pri vsakem obroku. To so sadje, zelenjava in polnovredna žita, gomolji, testenine, fižol in oreški. Na drugi stopnji so živila, ki jih uživamo dnevno: ribe ali lupinarji, rastlinska olja, mlečni izdelki in perutnina. Na vrhu piramide najdemo živila, ki jih uživamo enkrat na teden: meso, sladice in jajca. Jedilnik vsebuje tako živila, ki so avtohtona v Severni in Južni Ameriki, denimo amarant, kakav, čili, koruza, paradižnik, arašidi, krompir, kvinoja in puranje meso, kot tudi živila, ki so jih tja prinesli španski osvajalci, na primer govedina, jajčevci, kivi, olive, pomaranče, soja in bučke.

Prednosti  in slabosti

Program vsebuje uporabne nasvete, kako jedilnik z domačimi jedmi obogatiti s priljubljenimi in zdravimi jedmi drugih kultur, katerih koristi za zdravje potrjujejo znanstvene raziskave. Na žalost pa prehranska piramida ne opredeljuje velikosti porcij, najboljši napotek se glasi, da jejte po občutku in da glede na lestvico od 1 do 10 nehate jesti, ko se počutite siti za približno 8. Kajpak takšna prehrana najbolj ustreza ljudem, ki radi uživajo tropsko sadje in zelenjavo, vsem, ki jih zanimata eksotična hrana in kultura ter radi pokušajo vedno nove jedi.