RAZSEŽNOST, KI OSUPNE

Zoran Franc
26. 8. 2019, 19.10
Deli članek:

»To je moja strast, moje veselje. Idej je še veliko, okrasni vrt pa se še vedno počasi širi.«

Lidija Knavs

V enem od julijskih popoldnevov smo se odpravili v Loški Potok in tam obiskali Lidijo Knavs. Njen okrasni vrt se nahaja na nadmorski višini 840 metrov in ponuja čudovit pogled na dolino.

Dom Lidije, njenega moža in otrok se skriva precej visoko nad ostalimi hišami v vasi in na prvi pogled le sramežljivo pokaže bogastvo, s katerim se Lidija ukvarja že več kot 20 let. »Z vrtičkarstvom sem se začela ukvarjati povsem spontano, brez kakršnegakoli predznanja. A sčasoma sem svoje znanje nadgrajevala, ga izpopolnjevala, veliko sem prebirala tako slovenske kot tuje revije o opremljanju vrtov in tako velikokrat preizkusila tudi kakšno idejo iz revij. Ne bom rekla, da so se vse ideje posrečile. Tudi vse rože, ki sem jih kupila in posadila, ter drevesa niso uspela. Veliko časa in znanja je bilo potrebnega,« skromno razlaga.

Lična letna kuhinja in paviljon

Lidijin okrasni vrt se razteza na več kot 500 kvadratnih metrih, na njem najdemo razno okrasno drevje, številne trajnice, enoletnice, ki so zasajene v več gredic in skalnjakov. Na vrtu je tudi letna kuhinja, ki jo je mož Peter naredil sam iz stare opeke. »Veliko časa preživimo tukaj, sploh poleti, saj vsi uživamo v objemu narave. Tukaj po navadi čez poletje pripravljam kosilo, vsekakor pa je letna kuhinja kraj, v katerem se velikokrat družimo s prijatelji,« pove Lidija. Nedaleč stran raste novo gospodarsko poslopje, ki ga Peter gradi iz lokalnega kamenja in lesa; njegov namen za zdaj ostaja uganka. Pa ličen paviljon, tik ob hiši, ki daje prijetno senco.

Ribnik ...

Vrt krasijo kar trije ribniki

»Pridite, da vam pokažem še ribnike,« na ogled vrta povabi Lidija. Skupaj se sprehodimo po urejenih potkah, mimo številnih gredic, kjer najdemo tudi številna mesta za počitek z ličnimi mizicami in stoli iz kovine, pa tudi mizo in klop, ki sta ju z možem naredila iz kamna, najdenega v gozdu. Po ozki urejeni potki, čez mostiček, prispemo do velikega ribnika, v katerega se zliva potoček. »Tukaj velikokrat najdem tudi mir zase,« pravi Lidija. Iz ribnika nas pozdravljajo cvetoči lokvanji in ribe, ki prosijo za hrano. Nadaljujemo naprej po cvetličnem raju, medtem ko Lidija pripoveduje, kako je nastala zasnova za ribnik. »Zamisel se je rodila spontano. Pravzaprav smo ga naredili zaradi slabe glinene zemlje, ki se je znašla na tem mestu. No, in z možem sva precej hitro dobila idejo, ki jo lahko vidite danes,« v smehu pove Lidija.

Novice Svet24
... in mesto za počitek.

Zmeraj kaj atraktivnega

Pravi, da so njena posebna strast japonski javorji in okrasne trave ter različna drevesa, seveda pa na vrtu ne zmanjka cvetlic. »Predvsem skrbim, da je na gredicah in skalnjakih zmeraj kaj atraktivnega, nekaj, kaj privabi pogled. Lahko se pohvalim, da se z našim vrtom velikokrat pohvalijo tudi v občini, in tako si okrasni vrt pridejo ogledat tudi različne skupine turistov ter številni vidnejši predstavniki,« sramežljivo pove.

Strast in veselje

Lidijine pridne roke tako le redko počivajo, saj večino svojega prostega časa, kadar ni v službi, nameni urejanju vrta, pri čemer ji pomagajo mož ter njuni sinovi. »To je moja strast, moje veselje. Neuresničenih idej je še veliko, okrasni vrt pa se še vedno počasi širi. Tako težko povem, kaj bo novega prihodnje leto, zato ste vabljeni, da se o tem sami prepričate,« v smehu zaključi.