Predvsem gre za počasnejši proces, za katerega je značilno postopno upadanje hormonov in življenjske moči. Nastopi okoli 55. leta, vendar mu lahko hormoni ponagajajo že kmalu po 30. letu. Vaš izbranec lahko sicer andropavzo bistveno upočasni in oziroma odloži z zdravimi življenjskimi navadami, med katerimi je ključna skrbno izbrana prehrana.

Ponovno mišičnjak

S staranjem se moški, zlasti po 40. letu, počasi redi in izgublja mišično maso. Samo med 30. in 50. letom lahko izgubi od 2,5 do 4,5 kilograma mišične mase, vendar se mora zavedati, da največ na račun sedečega življenjskega sloga. Ne belite si glave, raje si takoj obujte telovadne copate. Raziskave so pokazale, da lahko moški, star med 60 in 72 let, s telovadbo v samo 12 tednih podvoji mišično maso in da sta lahko telesni videz in aerobna zmogljivost zelo vitalnega 70-letnika prav takšna kot pri povprečno vitalnem 45-letniku.

UTEŽI, MOŠKI, ANDROPAVZA
Dreamstime
Zdrav moški lahko s telovadbo v samo 12 tednih podvoji mišično maso!

Zoper moško osteoporozo

Moškim dobro denejo morska hrana, banane, jajca, jagodičasto sadje, granatna jabolka, česen, paradižnik, ingver, oreščki in podobno.

Za krhkimi kostmi po 50. letu boleha kar 17 odstotkov moških, podobno kot pri ženskah pa to preprečujeta zdrava prehrana in veliko gibanja, najmanj tri ure na teden. Kostno gostoto izboljšujejo predvsem tek, hitra hoja, vaje za trebušne mišice, dvigovanje uteži, tenis in badminton, stiskanje teniške žogice v pesti in preskakovanje vrvi. Uživajte posnete mlečne izdelke in ne pretiravajte pri mesu, gaziranih pijačah in kavi. Mineralno-vitaminska kombinacija za zdrave kosti naj bo sestavljena iz 500 mg kalcijevega citrata z 250 mg magnezija, vitaminsko-mineralne tablete, ki vsebuje bor in 15 mg cinka, žlice lanenega olja in grama vitamina C.

20 najboljših živil za moške

Moškega varujejo pred zahrbtnim rakom ter ga ohranjajo čilega in mladega še morska hrana, banane, jajca, jagodičasto sadje, granatna jabolka, česen, paradižnik, ingver, oreščki, fižol, semena, grenivke, lubenice, meso ekološke vzreje, vsa rdeča in oranžna zelenjava in sadje ter nepredelani ogljikovi hidrati.