Zanimivosti

Nasa odkrila 21 planetov, primerljivih z Zemljo

STA/uk
15. 5. 2016, 20.33
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.59

Znanstveniki se že kar nekaj časa trudijo, da bi odkrili še druge planete, primerne za življenje. Ti planeti morajo biti na ravno pravi razdalji od Sonca, da bi v primeru selitve na planet naša vrsta preživela.

wikipedia
Prihaja čas, ko se bodo planeti, primerni za življenje, odkrivali pogosteje.

Vesoljski teleskop Kepler je od leta 2009, odkar je v Zemljini krožnici, odkril skoraj 2300 tako imenovanih eksoplanetov, to so planeti zunaj našega osončja, in od tega jih je 21 takšnih, ki so na ravno pravšnji razdalji od svojega sonca, da bi bilo lahko na njih življenje, podobno našemu.

ZNANSTVENIKI

Ekipa znanstvenikov pod vodstvom raziskovalca univerze Princeton Timothyja Mortona je v torek v reviji Astrophysical Journal objavila novico, da jim je uspelo potrditi 1284 novih eksoplanetov, ki jih je zaznal Kepler. To je doslej največji sveženj potrjenih novih planetov v galaksiji Rimska cesta, Kepler jih je pred tem potrdil okrog tisoč, obstaja pa še okrog 5000 kandidatov, ki jih znanstveniki potrjujejo s pomočjo zemeljskih teleskopov. Direktor astrofizike pri Nasi Paul Hertz je dejal, da je eno največjih vprašanj vseh časov, na katera poskuša odgovoriti Nasa, to, ali smo v vesolju sami ali imamo družbo.

ODKRIVANJE

Prvi korak do odgovora je odkrivanje in razumevanje populacije planetov in zvezd. Od 1284 novih potrjenih planetov jih je okrog sto takšnih, ki so malce večji ali malce manjši od Zemlje, devet pa jih kroži okrog svojega sonca na razdalji, ko razmere niso prevroče in ne premrzle za obstoj tekoče vode in s tem življenja. Skupaj s prej odkritimi je takih planetov zdaj 21. Nasa bo naslednje leto poslala v vesolje podobnega lovca na planete, kot je Kepler, in sledilo bo obdobje hitrejšega odkrivanja planetov. V primeru odkritja novih planetov ali zunajzemeljskega življenja pa bomo izvedeli šele čez nekaj časa.