Zanimivosti

Velika evropska nagrada za spodbujanje podjetništva letos na Madžarsko

STA/M.J.
2. 10. 2014, 19.50
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.55
Deli članek:

Madžarska iniciativa za spodbujanje mam z majhnimi otroki na poti podjetništva je prejemnik letošnje velike evropske nagrade za spodbujanje podjetništva. Nagrado, katere cilj je prepoznavanje in priznavanje uspešnih dejavnosti ter pobud, so podelili danes v okviru skupščine malih in srednjih podjetij v Neaplju.

Arhiv Svet24
Madžarska iniciativa Gazdagmami pomaga materam z majhnimi otroki pri pridobivanju podjetniških znanj in idej. Cilj je materam pomagati pri tem, da ustanovijo podjetje in ga popeljejo na pot dobičkonosnosti. Projekt zagotavlja spletne vire - vključno z blogom, stranjo na spletnem družbenem omrežju Facebook, spletnimi izobraževalnimi programi in tedenskimi novičkami. Prav tako se v okviru projekta odvijajo srečanja mam, ki jim pomagajo znajti se v poslovnem svetu in povezati se med sabo.

V okviru projekta vsako leto tudi nagradijo najboljše podjetje, ki ga vodi mati, ter izvedejo konferenco mam, ki so aktivne v poslovnem svetu. Posebno omembo je žirija namenila avstrijskemu projektu Sources of Strenght ter portugalskemu Do It! Ideas of Portuguese Origins. Poleg velike nagrade žirije je bilo letos razpisanih šest tekmovalnih kategorij: spodbujanje podjetniškega duha, naložbe v podjetniška znanja, izboljšanje poslovnega okolja, spodbujanje internacionalizacije poslovanja, podpiranje razvoja okolju prijaznih trgov in učinkovitega gospodarjenja z viri ter odgovorno in odprto podjetništvo. V kategoriji spodbujanja podjetniškega duha je zmagala iniciativa Mobile Apps Laboratories iz Litve, ki na t.i. "app kampih" združuje mlade s profesionalci iz akademskega okolja in industrije z namenom prepoznati inovativne proizvode in storitve na področju informacijsko-komunikacijske tehnologije.

V kategoriji naložbe v podjetniška znanja je komisijo prepričal projekt Brandiko iz Bolgarije, v okviru katerega se študenti učijo, kako vzpostaviti in upravljati z znamko. V kategoriji izboljšanje poslovnega okolja je nagrado domov odnesla tehnološka platforma Start up in 3 iz Španije, ki poenostavlja in skrajšuje postopek ustanovitve podjetja, za spodbujanje internacionalizacije pa je bila nagrajena mreža Mirabilia iz Italije, ki italijanskim in mednarodnim turistom predstavlja manj znano Unescovo dediščino. Pri podpiranju razvoja okolju prijaznih trgov in učinkovitega gospodarjenja z viri je bil najbolj prepričljiv projekt AMS - Thinking Ahead s Portugalske, osredotočen na inovacije za večjo učinkovitost pri proizvodnji papirnatih robčkov in serviet. V kategoriji odgovorno in odprto podjetništvo pa je slavila iniciativa nemškega mesta Wiesbaden, imenovana Wiesbaden Engaged.

Evropske nagrade za spodbujanje podjetništva se podeljujejo od leta 2006 za odličnost pri spodbujanju podjetništva in malih podjetij na nacionalni, regionalni in lokalni ravni. Od prvega natečaja se je prijavilo več kot 2800 projektov, ki so skupaj podprli ustanovitev več kot 10.000 novih podjetij, pojasnjujejo v Evropski komisiji. Cilji nagrad so prepoznavanje in priznavanje uspešnih dejavnosti ter pobud za spodbujanje podjetništva, predstavitev in delitev primerov najboljših podjetniških politik ter praks, doseganje večje stopnje zavedanja o vlogi podjetnikov v družbi ter spodbujanje in navdihovanje morebitnih podjetnikov. Na razpisu za nagrade so sodelovali tudi slovenski predstavniki. Svoje projekte je pri nas prijavilo osem kandidatov, strokovna komisija pri javni agenciji Spirit pa je izbrala dva nacionalna zmagovalca.

Google


Inštitut za razvoj družbene odgovornosti (IRDO) in Slovensko društvo za odnose z javnostmi (PRSS) sta priznanje prejela za podjetniško pobudo Slovenska nagrada za družbeno odgovornost Horus, in sicer v kategoriji odgovorno in odprto podjetništvo. V kategoriji izboljšanje poslovnega okolja pa je zmagala Regionalna razvojna agencija Ljubljanske urbane regije (RRA LUR) s pobudo Regionalni center kreativne ekonomije, ki je osredotočena na spodbujanje razvoja kreativne ekonomije na ravni regije. Nobeden od dveh slovenskih nacionalnih zmagovalcev se sicer ni prebil v ožji krog 22 nominirancev za nagrado, ki so prihajali iz 15 držav. Direktorica RRA LUR Lilijana Madjar je v Neaplju pojasnila, da so ponosni na svoj dosežek ter da je nagrada nacionalnega zmagovalca zanje velika čast.

V središču njihove pobude je velik kreativni potencial regije, ki ga v razvojni agenciji prepoznavajo, a opažajo, da ostaja v veliki meri neizkoriščen. "Tipično je, da se v kreativnih sferah, skupnostih in pri posameznikih kaže pomanjkanje klasičnih poslovnih znanj," je izpostavila Madjarova. Regionalni center kreativne ekonomije torej povezuje posameznike iz kreativne sfere z industrijo. Gre za različne pilotne projekte, ki pa sodeč po uspehih gredo v pravo smer, je pojasnila sogovornica. Med konkretnimi dosežki sta v Sloveniji in tujini nagrajena omarica Tramek, ki je bila plod sodelovanja oblikovalca Dejana Kosa z akademije za likovno umetnost in pohištvenega podjetja Mizarstvo Amek, ter aplikacija Ljubljana od A do B, ki uporabnikom svetuje o najbolj primernih načinih okolju prijaznega premikanja po prestolnici. Med največjimi težavami slovenskih malih podjetij sicer sogovornica izpostavlja težave z iskanjem vlagateljev oziroma finančnih virov, prezahtevno regulacijo ter težave pri internacionalizaciji. Upa pa tudi, da se bodo v luči prihodnje evropske finančne perspektive tudi pri nas okrepile garancijske sheme.