Zanimivosti

Polne križanke Briljantine

Matej Kirn Starič
23. 8. 2013, 10.20
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.52
Deli članek:

Festival Ljubljana, ki v prestolnico vsako poletje prinese mešanico klasične umetnosti in sproščenega druženja, se je že tretje leto zapovrstjo povezal s produkcijsko hišo Bronowski iz Londona.

Matej Kirn Starič
Uroša Smoleja so igralci navdušili predvsem s pevskim sposobnostmi.

Kot pravi Hermina Kovačič iz Festivala Ljubljana, se občinstvo festivala počasi stara in ker si želijo tudi mlajših obiskovalcev, je že pred nekaj leti stalnica programa postal tudi muzikal. Mykal Rand, režiser in koreograf predstave, nam je prikazal drugačno Briljantino, kot smo je vajeni. Predstava je bila ustvarjena posebej za ljubljanski festival, odpeli in odplesali jo bodo le štirikrat. »To je bil prvi film, ki sem ga videl kot otrok,« nam je zaupal režiser. Glasba je prepoznavna in spevna, zgodba prikupna ter vsem poznana, pri režiji pa se je odločil vrniti like nazaj k originalni izvedbi Briljantine, saj meni, da je to tisto, kar daje predstavi poseben čar. »Trudil sem se v predstavo vpeljati čim več zgodbe, ki ni tako zelo spolirana. Liki so bolj realistični, taka so tudi njihova čustva in težave, s katerimi se srečujejo,« nam je zaupal Rand.

 Smolej se ne bi kosal z nastopajočimi

Barbara Drnač je predstavo označila za izjemno. »Mi iz stroke gremo navadno na muzikale s cmokom v grlu – nikoli ne veš, kaj pričakovati, saj imaš pred očmi filmsko izvedbo teh muzikalov, ki jih nehote primerjamo s filmom,« je priznala plesna strokovnjakinja, ki je bila najbolj navdušena nad zanimivo kombinacija izvirne sodobne koreografije in koreografije iz časov osemdesetih let.  Igralec Uroš Smolej, ki je, kot pravi, videl že kar nekaj Briljantin, je tokratno označil za najboljšo izvedbo, kar jih je videl do zdaj. V domačem MGL-ju je že odigral nekaj muzikalov in bil morda ravno zato še posebej navdušen nad pevskimi sposobnostmi nastopajočih. »Sam se ne bi upal kosati z njimi. Pojejo vrhunsko in to zahteva pevsko znanje!« pravi Smolej. Vse do danes je ta srednješolska zgodba in poletna romanca ostala najbolj obiskan muzikal na svetu. Sodeč po aplavzu, ki mu kar ni bilo videti konca, in podatkih festivala, da je v prodaji samo še nekaj sto vstopnic, verjamem, da premierni ni bil edini razprodani večer. Prihodnje leto pa se londonski West End v Ljubljano vrača z novim muzikalom, s katerim, pa nam direktor festivala Darko Brlek za zdaj še ni želel razkriti.