"Burakmanija"

Za določen znesek je Burak morda lahko tudi vaš ...

T.L.
30. 5. 2018, 14.53
Posodobljeno: 30. 5. 2018, 16.49
Deli članek:

Za podpis je bil potreben nakup darilnih bonov v vrednosti najmanj 100 evrov, za fotografijo najmanj 150 evrov, ampak šele srečni izžrebanci so (bili) deležni pozornosti oboževanega turškega igralca. Na tržnem inšpektoratu pojasnjujejo, da je pomembno le, da so potrošniki vnaprej ustrezno seznanjeni s pravili nagradne igre, nagrada pa podeljena.

Mediaspeed
Burak Özçivit v Sloveniji.

Po Mariboru in Celju je čas, da burakmanija zajeme še prestolnico: igralec turške nanizanke Burak Özçivit se je danes po rdeči preprogi še zadnjič sprehodil mimo oboževalk in oboževalcev, ki so želeli s takšnimi in drugačnimi kamerami ujeti igralca za sladke spomine, saj se njegov kratki obisk zaključuje.

Buraka pa lahko, če niste sodelovali v nagradni igri, oboževalci občudujejo le od daleč: da bi lahko z igralcem posneli priljubljeni "selfi", so morali njegovi oboževalci preskočiti finančno oviro in imeti za nameček še nekaj sreče.

Mediaspeed
Igralca je pričakala nepregledna množica.

Zakaj? Ker je bilo mogoče do njegovega podpisa priti le z nakupom darilnih bonov v vrednosti 100 evrov trgovskega središča, kjer je gostoval lepi igralec, nato pa je bilo potrebno imeti še kanček sreče pri žrebu. Med tistimi, ki so kupili bone, bo namreč Burakov podpis lahko dobilo le 50 oseb.

Za fotografijo z Burakom pa je treba seči še nekoliko globlje v žep: z nakupom darilnih bonov centra, ki ga obišče igralec (danes je to le še Citycenter), v vrednosti 150 evrov, si oboževalci zagotovijo, da bodo sodelovali v žrebanju in se bodo - morda, morda, če jim bo sreča mila - lahko fotografirali ob boku Turka, ki ga občuduje marsikatera Slovenka. 20 oseb so izžrebali med tistimi, ki so kupili darilne bone.

Če pa želite avtogram in fotografijo priljubljenega igralca, pa je bilo potrebno kupiti za vrednost vsaj 250 evrov bonov, saj sta bili obe žrebanji ločeni. Oziroma kot je zapisano v pravilih nagradne igre, da "osebe, ki sodelujejo v nagradni igri za fotografijo z igralcem, ne sodelujejo avtomatično v nagradni igri za pridobitev njegovega podpisa in obratno."

Pomembno je, da je potrošniki seznanjeni s pogoji, nagrada pa podeljena

Če se komurkoli zdi nenavadno tovrstno pogojevanje, pa le mirno kri. Na tržnem inšpektoratu pojasnjujejo, da gre v teh primerih za aleatorno pogodbo med strankama. Če je stranka seznanjena z vsemi pogoji pred vstopom v pogodbeno razmerje (da v zgoraj opisanem primeru nima zagotovila, da bo po nakupu določenega zneska bonov dobila avtogram ali fotografijo igralca) in če organizator izpolni obljubljeno (izžrebana oseba dobi igralčev avtogram ali fotografiranje), je zadoščeno vsem pogojem. 

Glavna tržna inšpektorica Andrejka Grlić še pojasnjuje, da veljavna slovenska zakonodaja ne definira pojma nagradne igre kot take, da pa tržni inšpektorat nagradne igre presoja v smislu zakona o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami, pri čemer se morebitna nepoštena poslovna praksa presoja na podlagi celotne predstavitve nagradne igre.

"Pomembno je, da organizator nagradne igre postavi jasna pravila, ki potrošniku zagotavljajo ustrezne informacije glede njene izvedbe in podelitve nagrad, predvsem mora potencialnim udeležencem zagotoviti informacije o trajanju nagradne igre, o nagradah, ki se bodo podelile in opisati način sodelovanja v nagradni igri. Zakon o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami izrecno določa, da nepodelitev nagrade predstavlja nepošteno poslovno prakso. V primeru, da podjetje uporablja nepoštene poslovne prakse, jih lahko inšpektor z odločbo prepove, poleg tega pa ravnanje v nasprotju s tem predpisom predstavlja prekršek, za katerega je predpisana globa. Odločitev za sodelovanje v nagradni igri je na strani potrošnikov, pri čemer pa morajo biti potrošniki vnaprej ustrezno seznanjeni s pravili nagradne igre." Sicer pa glede konkretne nagradne igre ob obisku turškega igralca na inšpektoratu niso prejeli nobene pritožbe.