2tdk

Če jih ne bo dala Evropa, bomo finance za drugi tir iskali pri komericalnih bankah

B.K.
19. 4. 2019, 13.09
Posodobljeno: 19. 4. 2019, 13.32
Deli članek:

EIB prejšnji teden še ni potrdila posojila za drugi tir. V projektnem podjetju 2TDK imajo pripravljen plan B.

Bobo
Z gradnjo so že začeli v Črnem Kalu.

Evropska investicijska banka je neprofitna posojilna institucija Evropske unije, namenjena financiranju projektov za integracijo in družbeno kohezijo v Evropi. Njene delničarke so države članice Evropske unije. Vsaka imenuje svojega direktorja v svet direktorjev, v svetu guvernerjev – drugemu odločevalskemu organu banke – pa sedijo finančni ministri držav članic.

Svet direktorjev Evropske investicijske banke (EIB) na zasedanju prejšnji torek še ni potrdil 250 milijonov evrov visokega posojila za gradnjo drugega tira med Divačo in Koprom. Na seji preprosto ni bilo časa za slovenski projekt, so takrat sporočili z banke. Zaradi zmešnjave z britanskim izstopom iz Evropske unije so namreč nekatere točke dnevnega reda morali prestaviti na majsko sejo.

Denar za izgradnjo drugega tira je po mnenju generalnega direktorja projektnega podejtja 2TDK Dušana Zorka le še vprašanje časa, je včeraj poročala RTV Slovenija. "Menim, da bodo na majski seji to potrdili," je po poročanju MMC RTV dejal Zorko, ki pravi, da od EIB dobivajo več tehničnih vprašanj, na katera v podjetju redno podajajo odgovore.

Posojilo EIB pogojuje s poroštvenim zakonom, ki naj bi po besedah Zorka že bil v medresorskem usklajevanju na vladi. Država lahko zakon sprejme tudi po tem, ko bo EIB sprejela končno odločitev o posojilu.

Bobo
Dušan Zorko

Pripravljen scenarij za primer, če ne dobimo posojila

V 2TDK imajo sicer pripravljen tudi načrt B, če EIB posojila ne bi odobrila. "V takem primeru bomo projekt nadaljevali s komercialnimi bankami," je po poročanju MMC dejal Zorko. V podjetju naj bi že poslali povpraševanje na 15 bank, njihove odgovore pa pričakujejo do 27. maja.

Slovenija je ob tem oddala tudi vlogo za pridobitev 80 milijonov evrov kohezijskih sredstev.

Za izgradnjo drugega tira bo sicer potrebnih skoraj 1,2 milijarde evrov sredstev. Osnovni kapitalski vložek Slovenije bo znašal 200 milijonov evrov, plus 122 milijonov evrov iz pobranih pribitkov k cestnini za tovorna vozila, še poroča RTV.