Črna skrinjica

Indonezijsko letalo: čeprav bi lahko bila ključnega pomena, je ne iščejo več

J.P.
3. 1. 2019, 11.18
Posodobljeno: 3. 1. 2019, 11.18
Deli članek:

V najbolj smrtonosnem strmoglavljenju lanskega leta je umrlo 189 ljudi. Preživelih ni bilo.

Profimedia
Preživelih ni bilo.

Boeing 737 max na letu JT610 je 29. oktobra v morje strmoglavil le 11 minut po vzletu z letališča v indonezijskem glavnem mestu Džakarta. Na krovu je bilo 189 ljudi.

Profimedia
Nos letala je bilo potrebno poravnati ročno.

Letalo ne bi smelo leteti

Konec novembra je postalo znano, da letalo ni bilo ustrezno za letenje, a so se pri indonezijski letalski družbi Lion Air vseeno odločili, da ne bo ostalo na tleh. Pilot skorajda novega boeinga 737 max se je dejansko že od začetka vzleta boril proti strmoglavljenju. Več kot dvajsetkrat naj bi poskušal letalo dvigniti, a zaman. Letalo je nato z visoko hitrostjo treščilo v morje. Kmalu po nesreči so se pojavila ugibanja, da naj bi k nesreči pripomogla nova programska oprema, ki lahko avtomatsko prestavlja višinsko krmilo letala. Piloti naj bi to z drugim stikalom lahko izključili, a se to očitno pri ponesrečenem letalu ni zgodilo.

Profimedia
Deli strmoglavljenega letala

Zmanjkuje jim časa

V letalski družbi so decembra dejali, da financirajo 2,2 milijona evrov vredno iskanje s pomočjo ladje MPV Everest, da bi našli še drugo črno skrinjico – tisto iz pilotske kabine –, kar običajno krijejo vlade. Danang Mandala, predstavnik skupine, katere del je omenjena letalska družba, je zdaj sporočil, da se je iskalna akcija z ladjo končala. Vseeno pa Nacionalni odbor za varnost v letalskem prometu (KNKT) puške še ne namerava vreči v koruzo. Kot so sporočili, bodo v najkrajšem možnem času organizirali svojo iskalno akcijo – pogrešana črna skrinjica bi namreč lahko nudila vpogled v dejanja pilotov. Pri tem računajo na indonezijsko mornarico.

Čas se izteka. Skrinjica signal oddaja 90 dni.