Evropski parlament

Dosegli le kompromisni predlog glede znižanja izpustov pri avtomobilih

G.G./STA
10. 10. 2018, 07.05
Posodobljeno: 10. 10. 2018, 07.13
Deli članek:

Okoljski ministri EU so včeraj po več kot trinajstih urah pogajanj le dosegli kompromis o cilju za 35-odstotno znižanje izpustov pri novih avtomobilih do leta 2030.

Reuters
Politični dogovor je izhodišče članic za pogajanja z Evropskim parlamentom
Kompromisni predlog podprlo 20 članic, štiri so bile proti, štiri pa so se vzdržale. Katere so bile proti in katere so se vzdržale.

Dogovorili so se o cilju za 35-odstotno znižanje izpustov ogljikovega dioksida pri novih avtomobilih in za 30-odstotno znižanje izpustov pri novih lahkih tovornih vozilih do leta 2030, je sporočilo avstrijsko predsedstvo.

Potem ko je avstrijska ministrica Elisabeth Köstinger, ki je vodila zasedanje, sporočila, da je dogovor dosežen, je Irska napovedala izjavo nasprotovanja in razočaranja, ker je bil jutranji kompromis boljši od končnega. Irsko so takoj podprli Luksemburg, Švedska, Slovenija in Danska. , ni razkrila.

Avstrijska ministrica ni razkrila veliko o vsebini kompromisa, ki je očitno precej kompleksen in vključuje veliko bonusov za proizvajalce električnih avtomobilov. Podrobnosti tako za zdaj niso znane, saj tudi dokumenti še niso dostopni.

Slovenski okoljski minister Jure Leben je po Twitterju obžaloval sprejetje kompromisnega predloga predsedstva, ki vsebuje cilj le 35-odstotnega zmanjšanja izpustov do 2030. "V imenu vlade sem nasprotoval kompromisu in zahteval najmanj 40-odstotno zmanjšanje emisij, vendar je avstrijsko predsedstvo uspelo doseči večino. V svojem sklepnem govoru sem opozoril, da to ni prava smer, ki si jo je zastavila EU," je tvitnil Leben.

Tako je po njegovih besedah od političnih pozivov k upoštevanju priporočil Mednarodnega odbora za podnebne spremembe (IPCC) žal ostalo zelo malo. "Danes smo imeli politiki v EU priložnost, da pokažemo, da mislimo resno. Žal smo to priložnost zamudili. Škoda za okolje," je še dodal.

Evropska komisija je novembra lani predlagala 30-odstotno znižanje izpustov ogljikovega dioksida pri novih avtomobilih in lahkih tovornih vozilih do leta 2030 v primerjavi z letom 2021. Evropski parlament se je zavzel za 40-odstotno znižanje, kompromisni predlog avstrijskega predsedstva pa je predvideval 35-odstotno znižanje.

Nemčija je podpirala 30-odstotno znižanje, Francija pa 40-odstotno. Nekatere države, na primer Švedska, Danska in Nizozemska, so se zavzemale za še ambicioznejši cilj. Za nekatere, na primer Bolgarijo in Madžarsko, pa je bilo tudi 30 odstotkov preveč ambiciozno.