Klic v sili

Za vdiranje vode v ladjo kriva obraba materiala?

J.P., T.L.
17. 6. 2018, 12.04
Posodobljeno: 18. 6. 2018, 09.50
Deli članek:

Morska voda je zalila strojnico. Ladja, ki plove pod tuško zastavo, je bila na poti v Koper.

Profimedia
Plovilo se nahaja v bližini otoka Jabuka (fotografija je arhivska).

Turški tanker se je danes zjutraj znašel v težavah. Ladja je tonila, ker je vanjo vdirala voda. Osem članov posadke, ki so jih z ladje evakuirali, so okoli poldneva pripeljali v Split. 

V času nesreče do onesnaženja morja še ni prišlo. Tanker sicer prevaža 3000 ton sinter magnezita in približno 70 ton pogonskega goriva. Takoj po nesreči so pristojne službe že začele z ukrepi, s katerimi bi lahko preprečile najhujše, je poročal portal 24sata.hr.

Vsi je niso zapustili

85 metrov dolga ladja Haksa je klic na pomoč oddala že v jutranjih urah v bližini otoka Jabuka. Ladja s 13 člani posadke (11 turških in 2 indijska državljana) pluje pod turško zastavo.

V reševalni akciji so sodelovali hrvaški in italijanski reševalci. Posadko so evakuirali malo po šesti uri zjutraj; kapitan in še štirje člani posadke so se odločili ostati na tonečem plovilu. Čakajo, da jih vlačilec, ki je že na poti, privleče v trogirsko ladjedelnico.

Turška tovorna ladja se še drži na vodi in jo nameravajo povleči na popravilo v Trogir na hrvaški obali, poročanje hrvaške Hine povzema STA. Turška ladja je bila sicer na poti v koprsko pristanišče. Ugotovili so, da za vdiranje vode v ladjo, najverjetneje ni bilo krivo trčenje, ampak obraba materiala. Ladja je namreč že precej stara.

Pomočnik hrvaškega ministra za morje, promet in infrastrukturo Siniša Orlić je pozno popoldne v Zagrebu pojasnil, da so uspeli zaustaviti prodiranje vode v trup ladje ter da naj bi vlačilec družbe Brodospas še drevi priplul do nje in jo odvlekel na popravilo. Zatrdil je še, da onesnaženja ni bilo in da za zdaj niti ni nevarnosti, da bi prišlo do njega.