Hidroplani

Spet so v zraku, razloga prizemljitve ne razkrivajo

T.L./STA
26. 8. 2016, 20.10
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.00
Deli članek:

Hidroplani družbe ECA znova v zraku nad hrvaško obalo

Youtube
Hidroplani družbe ECA znova v zraku nad hrvaško obalo.

Nemško podjetje European Coastal Airlines (ECA) je obnovilo polete med Splitom, Malim Lošinjem, Pagom in Puljem, so STA potrdili v družbi. ECA je morala pred skoraj dvema tednoma prizemljiti svoje hidroplane na zahtevo Hrvaške agencije za civilno letalstvo (CCAA), ki je ugotovila pomanjkljivosti pri vzdrževanju letal.

Hidroplani letijo od Splita do Malega Lošinja in naprej do Pulja ter v obratni smeri. Vzpostavljena je tudi letalska linija med Puljem in Novaljo na Pagu, so danes povedali na sedežu ECA v Kaštel Štafiliću blizu Splita.

Direktor ECA Klaus Dieter Martin je v preteklih dneh večkrat dejal, da so hidroplane morali začasno prizemljiti zaradi lažnih navedb bivših delavcev družbe o domnevnih tehničnih pomanjkljivostih na letalih ter tudi zaradi dodatnih zahtev hrvaške birokracije. Izpostavil je, da so letala ECA tehnično brezhibna.

V CCAA niso želeli govoriti o podrobnostih, ki so jih njihovi inšpektorji ugotovili, preden so začasno prepovedali polete letal družbe ECA, a so izpostavili, da je varnost poletov najpomembnejša.

Hrvaški časnik Jutarnji list je danes spomnil na lansko nesrečo letala ECA blizu Splita, v kateri sta na enem izmed trenažnih poletov letala znamke Lake LA-4-200 umrla dva izmed treh članov posadke. Po pisanju časnika naj bi preliminarno poročilo hrvaških preiskovalcev kot morebiten razlog za strmoglavljenje navajalo nezanesljive filtre za dovod goriva na letalu.

Časnik se sprašuje, zakaj je direktor ECA dve leti ignoriral ameriška opozorila o nevarnostih, ki jih lahko povzročijo sporni filtri na tovrstnih letalih. Ameriška zvezna uprava za civilno letalstvo (FAA) je opozorila objavila avgusta 2013.

Kot so navedli v ZDA, je bilo več primerov letalskih nesreč zaradi izgube moči letalskega stroja ali nezadostnega dotoka goriva na letalih, kot je bilo tisto, ki se je lani ponesrečilo.

Na spletni strani ECA navajajo, da uporabljajo hidroplane Grumman G-21 Goose ter De Havilland Twin Otter.