Vzrok po vsej verjetnosti človeška napaka

Tragedija pri Postojni: »Zaposlena na tem stroju vlaka nista slišala«

S.R.
22. 12. 2023, 14.21
Posodobljeno: 22. 12. 2023, 14.52
Deli članek:

Generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes in direktor SŽ-Infrastruktura Matjaž Kranjc sta v današnji izjavi za medije postregla z nekaj več informacijami glede okoliščin včerajšnje tragedije na železniški progi v bližini Postojne.

Danijel Cek/Primorske novice
Železniška nesreča pri Postojni.

Tragično preminulima delavcema Slovenskih železnic 59-letnemu Novu Iliću in 43-letnemu Borislavu Bogdaniću so se danes poklonili v Sindikatu železniškega prometa Slovenije (SŽPS). Kot so navedli, sta »svojo življenjsko pot tragično končala v delovni nesreči med opravljanjem svojih delovnih obveznosti.« Svojcem so izrekli iskreno sožalje, njima pa so zaželeli, naj počivata v miru. Kot je znano, je Slovenijo včeraj zjutraj pretresla velika tragedija, ki se je odvila na železniških tirih pri Postojni. Potniški vlak je med vožnjo od Postojne proti Divači pri kraju Prestranek naletel na skupino delavcev, ki je na progi vzdrževala sosednji tir. Na kraju sta umrla dva delavca, še dva pa sta utrpela hujše poškodbe.

Kot sta že včeraj poudarila generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes in direktor SŽ Infrastruktura Matjaž Kranjc, bo treba na dokončne zaključke glede vzroka nesreče še počakati, saj je bilo treba proučiti celotne protokole, ki se snemajo. Kranjc je sicer že včeraj nakazal, da je bila za nesrečo kriva človeška napaka in da po njihovih prvih informacijah delovna skupina, ki je vzdrževala tire, o prihodu vlaka ni bila obveščena. Mes in Kranjc sta danes znova stopila pred kamere.

Preiskava še ni zaključena, stanje poškodovanih je stabilno

Mes je svojcem žrtev še enkrat izrekel sožalje. Obenem je pojasnil, da so danes govorili z obema poškodovanima, ki sta pristala v bolnišnicah. Njuno stanje je stabilno, pri čemer delavec, ki se zdravi v UKC Ljubljana, nima hujših poškodb, drugi delavec v Splošni bolnišnici Izola pa je »bil operiran in upam, da čim prej okreva.«

Mes je poudaril, da preiskava tragedije še ni zaključena, vključno z notranjim nadzorom, v okviru katerega ugotavljajo, kje se je zalomilo pri protokolih. Vse okoliščine medtem še vedno preiskuje republiški inšpektor. Predvidoma bo več jasno šele po praznikih. Glede na zapise na magnetogramih še vedno vse kaže, da je bila posredi človeška napaka. Izpostavil je še, da so vsi protokoli usklajeni in da je pri Postojni nameščena ena najboljših in najnovejših signalnovarnostnih naprav, zato je treba ugotoviti, zakaj je do tega prišlo, in vzpostaviti dodatna varovala, da se kaj takega nikoli več ne bi zgodilo.

»Kljub tristopenjski potrditvi je prišlo do izrednega dogodka,« je dejal Mes ter dodal, da so se odločili, da bodo odslej na delovišče postavljali dodatne čuvaje, da bo morda en čuvaj stal kakšen kilometer od delovišča in bi s tem dodatno omejili možnost človeške napake. Kar zadeva same protokole, je Mes priznal, da se lahko ti tudi zlorabijo, ali pa se lahko iz neke rutine določene stvari spregledajo. Glede tega, kaj se je včeraj dogodilo pri Postojni, pa bo po njegovih navedbah treba počakati na zaključek preiskave.

Vlaka nista slišala

Kranjc je nato pojasnil, da so v nadaljnje ustavili vsa »dela pod prometom,« torej izvajanje del na deloviščih v času, ko po tirih vozijo vlaki. Po njegovih navedbah je bilo sicer to delovišče označeno, kot bi moralo biti. Žal je lahko človeška napaka usodna, je dejal in tudi sam poudaril, da je treba počakati na zaključek preiskave. Dejal je še, da izrednih dogodkov ne preiskujejo zgolj z namenom, da se ugotovi krivec, temveč je treba ugotoviti tudi sam vzrok, da se preprečijo podobne tragedije v prihodnje.

Kako to, da skupina delavcev vlaka ni videla ali slišala? Kot je pojasnil Mes, gre za nov potniški vlak, ki je zelo tih. Obenem tam potekajo dela, kar pomeni hrup. »V včerajšnjem primeru se je strojno reguliralo tirnico, zaposlena na tem stroju vlaka nista slišala.«