Napačno gorivo

Trenutek nezbranosti je dovolj, vozniki prehitro zamešajo ročke

Andraž Zupančič
24. 10. 2023, 06.05
Deli članek:

Veliko ljudi nima več časa živeti normalno in se res posvetiti tudi najbolj osnovnim ali banalnim podrobnostim v življenju. Na primer dolivanju goriva, ki je že samo po sebi stresno zaradi cene goriva, a če dolijete napačno gorivo, je najbolje, da motorja ne zaženete.

Bobo
Redko, a ne nemogoče, se zgodi, da bi gorivo zamenjali že na črpalki. Napaka je večinoma na strani voznika.

Med vozniki razširjeno mnenje, da napačno gorivo pripelje do popolnega uničenja motorja, ne drži. Vsekakor pa velja, da to za motor ni najbolj »zdravo«, a veliko večja škoda nastane, če v dizelski motor nalijete bencin. Bencinski motorji so za take napake manj občutljivi.

Če sem vam zgodi, da pri dolivanju goriva niste bili pri stvari, in če ste to opazili na črpalki ter še preden ste zagnali motor, je škoda lahko minimalna. Če pa se vam je to zgodilo na cesti, ko je motor zaradi tega ugasnil, so poškodbe lahko večje in predvsem dražje.

Bencin v dizelski avtomobil je najpogostejša napaka

Strokovnjaki s servisov opozarjajo, da se take napake pogosto dogajajo, največkrat pa natočijo bencin v vozilo z dizelskim motorjem. Za obratno situacijo skoraj ni primerov, saj ročka za dizel zaradi svoje velikosti ne gre v grlo odprtine na bencinskem vozilu. Veliko strank se takrat, ko vozilo začne cukati, izgubljati moč in podobno, ne zaveda povsem, da so napačno natočili gorivo. »Glede posledic takega ravnanja je ključen podatek, kdaj stranka ugotovi, da je napačno natočila gorivo. Dlje ko se voznik pelje, slabše je. Če torej že na bencinski črpalki ugotovimo svojo zmoto, vozila nikar ne vžgimo, ampak takoj pokličimo vlečno službo,« pravijo na servisu.

Pri dolivanju 95- ali 98-oktanskega goriva v dizelski motor pride do preveč volatilnih eksplozij v komorah motorja, kar lahko resno poškoduje motor. Ker ima vozilo premalo maziva v gorivu, pride do mehanskih poškodb v sistemu dovoda goriva, predvsem zaradi kovinskih opilkov zaradi prevelikega trenja med sestavnimi deli, ki lahko dodobra poškodujejo celoten sistem dovoda goriva do skupnega voda. Ti opilki lahko poškodujejo tudi razvod goriva prek skupnega voda. Pri dolivanju dizelskega goriva v bencinski agregat pa pride do prekomernega obremenjevanja filtrov ter šob zaradi delcev v dizelskem gorivu in ravno tako lahko pride do posledic na motorju zaradi nepravilnega delovanja.

Profimedia
Če se že zgodi, da se vozite z napačnim gorivom, je treba temeljito očistiti sistem.

Zato morajo v delavnici v vsakem primeru najprej popolnoma izprazniti posodo za gorivo in zamenjati filter dizelskega goriva (če je voznik zagnal motor), stranki pa priporočijo uporabo dodatka k dizelskemu gorivu, ki čisti obloge in usedline. V večini primerov je to povsem dovolj. »Lahko se pozneje pojavijo posledice na sistemu vbrizga goriva, torej na črpalki goriva in vbrizgalnih šobah ter podobno, zaradi pomanjkanja mazanja, saj dizelsko gorivo omogoča mazanje ključnih komponent. Tako lahko nastanejo mikroskopske poškodbe na drsnih delih šob in črpalke, kar privede do težav z vbrizgom goriva,« dodajajo.

V praksi se napačno dolivanje goriva, po informacijah Petrola, zgodi v povprečju trikrat na mesec, AMZS pa zaznava več teh primerov, v povprečju okoli tisoč na leto.

Najmanj škode, če motorja ne zaženete

Najmanj škode torej lahko nastane, če voznik takoj opazi svojo napako in še ni zagnal motorja. Praznjenje posode za gorivo lahko poteka prek napeljave za gorivo, kajti cevke za dovod goriva do motorja so na dokaj enostavno dostopnem mestu na spodnjem delu vozila. Bolj zahtevno je črpanje in tudi čiščenje posode za gorivo. Pri tem morajo odstraniti zadnjo klop, da prek odprtine, kjer se meri količina goriva v posodi, izčrpajo napačno gorivo. Če stranka želi, lahko posodo za gorivo odstranijo iz vozila in jo očistijo še s posebnimi krpami, ki ne puščajo nitk, ali pa s posebnim vpojnim papirjem.

V primeru, ko voznik že zažene motor z napačnim gorivom in celo naredi nekaj kilometrov, pa je postopek čiščenja malce daljši in nevarnost poškodb tehnike večja.