Janežovci

Zapleti pri gradnji državne kolesarske poti, nerešena lastniška razmerja

S.D.
14. 9. 2023, 22.12
Deli članek:

Gradnje kolesarskega odseka v Janežovcih na poti med Ptujem in Lenartom, ki ga financira država, se z eno besedo drži smola.

S.D.
Najprej se je gradnja državne kolesarke skozi Janežovce ustavila, ker zanjo kljub podpisani pogodbi ni bilo več denarja, zdaj pa nekateri deli trase mirujejo zaradi nerešenih lastniških razmerij.

Potem ko so se dela ustavila zaradi pomanjkanja sredstev, zaradi pritiskov lokalne skupnosti pa slednjič le nadaljevala, so nas zdaj občani opozorili, da na nekaj delih trase ponovno vse miruje, saj investitor naj ne bi pridobil vseh potrebnih soglasij od lastnikov zemljišč, po katerih bo potekala kolesarka. Državno kolesarsko povezava gradijo v sklopu pogodbe, ki poleg omenjene povezave vključuje še rekonstrukcijo križišča v Janežovcih in izgradnjo avtobusnih postajališč ob cesti proti Dupleku.

Po pojasnila smo se obrnili na Direkcijo za infrastrukturo (DRSI), kjer so nam potrdili, da so za izvedbo vseh del zemljiškoknjižne zadeve v večini urejene, ne pa še tudi vse. »Urediti moramo še razmerja s štirimi lastniki. Poleg tega je v teku upravni postopek razlastitve za dva lastnika,« so kratko odgovorili.

Kdaj bo projekt končan?

Zanimalo nas je, kaj ti postopki pomenijo za rok dokončanja del pa tudi za financiranje projekta, saj je nadaljevanje investicije še letos pomembno tudi zato, ker so nanjo vezana evropska sredstva, natančneje sredstva iz odhajajoče finančne perspektive, vendar odgovora na to vprašanje nismo dobili.

Spomnimo, da je občino Destrnik in izvajalca Cestno podjetje Ptuj (CPP) sredi maja letos presenetilo obvestilo DRSI o ustavitvi že začete 3,6 milijona evrov vredne investicije ob regionalni cesti Ptuj–Lenart in Janežovci–Dolge Njive, vzrok za ustavitev gradnje pa naj bi bilo, kot rečeno, pomanjkanje denarja. Pogodba za gradnjo je bila podpisana junija lani, rok za izvedbo je bil konec letošnjega septembra, doslej pa ni bil običaj, da bi država ustavljala investicije v teku.

Cestno podjetje Ptuj in njegov podizvajalec Komunala Slovenske gorice sta morala gradbišče zapustiti, vodstvo občine pa je aktiviralo vse sile, da je DRSI po mesecu in pol, odkar so se stroji na gradbišču ustavili, dobila potreben denar za nadaljevanje gradnje. Večino investicije sicer krije država, a je tudi delež občine, ki znaša 233.000 evrov, vse prej kot zanemarljiv. Denar se je torej našel, zdaj pa je projekt pred novim izzivom – urejanjem lastniških razmerij, kar lahko gradnjo pošteno zavleče.