gradbišče drugega tira

Utrujeni in naveličani krajani na Plavjah ne spijo, saj se vse trese

Katja Gleščič
6. 9. 2022, 05.41
Deli članek:

Krajani dela Plavij, kjer bosta nekaj deset metrov pod hišami predorski cevi drugega tira, ponoči pogosto kličejo policijo, ker ne morejo spati. Nočno delo z udarnim kladivom je nevzdržno, pravijo. Uspelo se jim je dogovoriti z družbo 2TDK, da gradbinci ponoči ne minirajo, a je nočno vrtanje in »pikiranje« zanje prav tako moteče. V 2TDK bodo pritožbe preučili, zagotavljajo. Avtorica: Katja Gleščič Foto: Primorske novice

Primorske novice
Čeprav se ponoči ne minira in se namesto tega uporablja pikiranje, krajani ugotavljajo, da je tudi to zelo moteče, ker trese.
Predor ne poteka neposredno pod hišami
V krajevni skupnosti Črni Kal, kjer gradijo viadukt Gabrovica in z miniranjem nastaja predor Beka, se krajan Sergij Andrejaš prav tako pritožuje, da ponoči ne bi smeli minirati, ker motijo spanec. Na 2TDK odgovarjajo, da na tistem območju omejitve miniranja ponoči ne veljajo, saj je gradbišče predora od hiš oddaljeno 400 metrov. Rudarski inšpektor, ki je razstreljevanje nazadnje preverjal pred mesecem dni, je ocenil, da je povečan zračni udar pri detonaciji v Črnem Kalu in Gabrovici minimalen.

Samanta Dragičevič je v hiši posnela nočno rohnenje in tresenje, ki je dejansko zelo glasno. »Ponoči, tj. od 22.00, do 6.00 zjutraj ne bi smeli delati na območju pod hišami. Imamo pravico do nočnega počitka, tega nam ne smejo odvzeti. Neprespanost vpliva na naše vsakdanje aktivnosti. Tudi hči se zbuja ponoči. Kako bo šla nespočita v šolo?« se sprašuje. »Takšne razmere nas psihično uničujejo. Niti čepki v ušesih ne pomagajo niti glasna glasba,« je obupana Nevenka Berce. Delo neposredno pod njihovimi hišami naj bi trajalo do marca prihodnje leto, so jim omenili. »Krajani ne potrebujemo odškodnin, samo nočni mir bi radi. Občina pa naj kaj vloži v krajevno skupnost Plavje, da bomo imeli vsaj občutek, da naše trpljenje ob gradbišču ni bilo zaman,« dodaja Nevenka Berce. Na hišah že opažajo tudi razpoke. Trenutno izvajalec meri vibracije, ki jih na stavbah povzroča gradnja.

Za 20 hiš je gradnja res invazivna

»Dela so na območju približno 20 hiš na Plavjah in Zgornjih Škofijah, ki so v vplivnem območju gradnje, precej invazivna za krajane. Treba bo nekaj narediti. Če bo tako še več mesecev, bo to velik izziv za nas,« potrjuje tudi predsednik krajevne skupnosti Škofije Matjaž Čok. »Glavna cev predora T8 Divača, ki trenutno najbolj vpliva na počutje krajanov, napreduje s hitrostjo približno 2,5 metra na dan,« so o hitrosti gradnje povedali na 2TDK. »V podjetju 2TDK, s katerim dobro sodelujemo, so pristali, da se ponoči ne minira in se namesto tega uporablja pikiranje, a krajani ugotavljajo, da je tudi to zelo moteče, ker trese in se frekvence očitno prenašajo. Krajani ponoči ne morejo spati, in to je nemogoče prenašati,« pravi Čok. Upa, da bodo pri 2TDK lahko dosegli, da se nočno delo tam ukine, da bodo lahko ljudje spali, saj ne gre za veliko območje. Povsod drugod, kjer hiše niso neposredno pod predori, so razmere vzdržne in gradnja v krajevni skupnosti Škofije ni tako moteča, pritrjuje Matjaž Čok.

Najprej analiza, potem odločitev

V družbi 2TDK pritožbe jemljejo resno. »Naredili bomo analizo vseh vidikov, kaj bi pomenila prekinitev izkopnega dela ponoči. Ko bo ta analiza narejena, bomo sprejemali nadaljnje odločitve. Družba 2TDK sicer s krajani Plavij vodi konstruktiven dialog in z njimi išče rešitve za omilitev situacije,« zagotavljajo v projektnem podjetju.

Primorske novice
Nevenka in Ivan Berce, Samanta Dragičevič in David Božič pravijo, da se krajani na zgornjem delu Plavij pogovarjajo samo še o tem, kako jih stresajo detonacije in zbuja nenehno nočno tolčenje udarnih kladiv pri gradnji predora pod njihovimi hišami.

Krajani že mislijo tudi na hrup vlakov

Poleg tega v krajevni skupnosti zahtevajo, da se obnovi vse poškodbe na hišah, ki so nastale ob gradnji, ter da 2TDK poskrbi za preplastitev lokalnih cest kot izravnalni ukrep. »In zelo pomembno: da se podlago pod tiri uredi tako, da krajani ne bodo občutili trušča, ko bodo po progi vozili vlaki, in to ne glede na strošek, ki ga to prinaša,« pravi Matjaž Čok. Na 2TDK odgovarjajo, da bo konstrukcija zgornjega ustroja na novi progi Divača–Koper po večini dolžine proge izvedena kot tir na togi podlagi. »Gre za najsodobnejšo in v tujini preverjeno izvedbo konstrukcije tira, ki je v vseh pogledih naprednejša od tira na gramozni gredi in ki zaradi dejstva, da so tirnice zvarjene v celotni dolžini, ne povzroča udarcev na stikih in hrupa ob tresenju oziroma vibriranju gramozne grede,« so opisali. Krajani, s katerimi smo se pogovarjali, pa želijo zagotovila, da ne bodo slišali vsakega vlaka.