Podjetja ter drugi poslovni in javni subjekti, če ravnajo v skladu s številnimi priporočili in navodili Nacionalnega inštituta za javno zdravje (NIJZ) glede preprečevanja širjenja okužbe, morajo za njimi poseči na trgu. »V Sloveniji splošna uporaba zaščitne maske ni potrebna. Maske se premočijo in po določenem času ne nudijo več zaščite. Potrebno jih je nadomestiti z novimi. ( Ponavadi po dveh urah uporabe). Zelo pomembno je, da so pravilno nameščene in pokrivajo nos in usta,« so 16. marca zapisali pri NIJZ. Vlada je z odlokom s 30. marca uporabo »zaščitne maske ali druge oblike zaščite ustnega in nosnega predela« v zaprtih javnih prostorih sicer zapovedala. Kakor koli, navodila, priporočila in odloki zadevajo tako delodajalce kot potrošnike, pri čemer naj bi imeli ponudniki storitev nekaj mask na zalogi tudi za primere, če vstopi stranka brez nje. Posledica? Seveda tudi višji stroški, zadevo so zato pod drobnogled vzeli finančni strokovnjaki podjetja NAI Significa, dejavnim na področju ocenjevanja vrednosti v Sloveniji. 

Brez certifikatov, samovoljno poimenovanje, ...

NAI Significa, trgovci
Analiza trga NAI Significa 8.5.2020
Segmentiranje spletnih trgovcev zaščitnih mask.

Podjetje je pregledalo in analiziralo slovenski trg mask, pri čemer njihova analiza vključuje 46 podjetij, ki imajo na spletu v svoji ponudbi poleg primarne dejavnosti in izdelkov tudi zaščitne maske tipa FFP2 in/ali kirurške maske. Njihove ugotovitve so za ene bolj, za druge manj presenetljive. Kot še pojasnjujejo, večino zaščitnih mask prodajajo trgovci, ki se pred epidemijo s tem poslom niso ukvarjali. Ugotovili so še, da so mnogi spletni trgovci »maskam dali svoje poimenovanje, ki je lahko zavajajoče za stranke,« hkrati pa je bil certifikat priložen zgolj pri dveh od 43 zaščitnih mask, ki naj bi bile certificirane. Pet podjetij sicer ponuja zaščitne maske svetovno znanih podjetij, od katerih je možno pridobiti ustrezni certfikat. Opozarjajo tudi na vsesplošno pomanjkanje informacij o maskah, ki jih imajo v ponudbi. Mnogi trgovci namreč ne navajajo niti standardov niti proizvajalca maske, nekateri pa tudi ne navajajo materiala izdelave ali primerne uporabe. Nekateri kirurške maske prodajajo tudi kot zaščito tipa FFP2, a te to niso, še sporočajo.

NAI Significa, trgovci
Analiza trga NAI Significa 8.5.2020
Primerjava cen mask na spletu, brez in z DDV.

Stroški

Podjetje je na podlagi povprečne maloprodajne cene mask izračunalo tudi morebitne stroške poslovanja skozi daljše obdobje. Finančna obremenitev za podjetja, če bi se ravnala v skladu s priporočili, bi bila velika. V primeru podjetja s petimi zaposlenimi bi bil šestmesečni strošek nakupa mask denimo kar 11.201,80 evra v primeru mask tipa FFP2 oziroma 3355,70 evra v primeru mask za enkratno uporabo tipa EN 149. Pralne maske oziroma maske za večkratno uporabo bi podjetje v istem obdobju stale 299,75 evra. Pri NAI Significa zato podjetjem svetujejo, naj se raje poslužujejo pralnih mask. Več o predvidenih stroških v določenem časovnem obdobju je razvidno iz spodnje razpredelnice primerjave stroškov za tedenske, mesečne, trimesečne, šestmesečne in letne potrebe.

NAI Significa, trgovci
Analiza trga NAI Significa 8.5.2020
Primerjava stroškov mask na enega zaposlenega.