Pritiski na vodstvo Darsa se stopnjujejo. Pred nekaj tedni je vlado k zamenjavi vodstva pozval poslanec Jani Prednik, zdaj se je temu pozivu pridružil še nekdanji premier in zdajšnji zunanji minister Miro Cerar, oglasil se je tudi Marjan Šarec.

Za vihar pred pragom Darsa je kriv znova prestavljen začetek gradnje hitre ceste proti Slovenj Gradcu. Leta 2017 je Dars sam pripravil protokol za izgradnjo tretje razvojne osi, v katerem so predvideni roki za izvedbo posameznih sklopov. Roke je Dars postavil sam, protokol pa je julija 2017 podpisal tudi tedanji minister za infrastrukturo Gašperšič.

Spremembe

A kot kaže, je imel ob podpisu Dars figo v žepu. Že konec lanskega leta so objavili nov terminski plan, ki je predvideval, da bi se gradnja hitre ceste proti Slovenj Gradcu začela šele konec leta 2020, leto dni pozneje, kot je predvideno v protokolu, zaključek gradnje pa bi bil leta 2026, kar je kar tri leta pozneje od načrta v protokolu.

Jani Prednik
STA
Poslanec Jani Prednik vztraja pri zahtevi za zamenjavo vodstva Darsa.

Politika enotna

Poslanec SD Jani Prednik je po objavi novih rokov izjavil, da gre glede na vse obljube o tretji osi, ki so bile že prelomljene, za nedopustno norčevanje iz prebivalcev Koroške. »Tokrat si je politika enotna v tem, da je tretja os prioriteta države. S tem se strinjajo poslanci, na ministrstvu za infrastrukturo in vlada. Samo na Darsu očitno menijo drugače. Politiko in odločitve sprejema vlada, Dars pa bi jih moral izvršiti,« nam je jezno še pred včerajšnjim sestankom na ministrstvu za infrastrukturo pojasnil poslanec.

Oglasil se je Cerar

Dars odgovarja, da so morali načrt zamakniti, ker so ugotovili, da bo izvedba projekta bolj zahtevna, kot so načrtovali. A Jani Prednik meni, da to ni opravičilo: »Roke so si postavili in pripravili sami. Problem je le, da je tretja os prioriteta za vse, le za Dars ne

»Če je imelo vodstvo Darsa glede načrta kakršnekoli pomisleke, strokovne ali druge, bi moralo to v času, ko so se ti načrti delali, zelo jasno povedati in potem bi lahko o teh zadevah premislili,« je novo časovnico Darsa komentiral nekdanji premier Miro Cerar.

leben, cerar, gašperšič, drugi tir
Bobo
Izjave prejšnje vlade, da je sodelovanje potrebno, ker drugače ne bi dobili sredstev iz EU in bank, po Pintarjevi oceni ne pijejo vode.

Krizni sestanek

V sredo je na ministrstvu za infrastrukturo potekal krizni sestanek, ki so se ga poleg predstavnikov ministrstva za infrastrukturo udeležili tudi Šarčev nadminister Vojmir Urlep kot predstavnik vlade, predsednik uprave Darsa Tomaž Vidic in predstavniki koroških občin skupaj z obema poslancema iz Koroške, Janijem Prednikom (SD) in Jožetom Lenartom (LMŠ).

Vidic je predstavil nekatere objektivne razloge za zamik začetka del na tretji razvojni osi in pojasnil, da podpisani protokol še vedno velja, le da se bodo dela začela nekaj mesecev pozneje: namesto decembra 2019 spomladi 2020, končala pa naj bi se leta 2024 namesto 2023. Z novo »realno« časovnico so zadovoljni na ministrstvu za infrastrukturo, je včeraj povedala državna sekretarka Nina Mauhler. Poslanec Prednik pa kljub temu še vedno vztraja pri pozivu k zamenjavi vodstva Darsa in dodaja, da vodstvu ne zaupa več in da se bo to zaupanje ponovno vzpostavilo šele, če bodo stroji na Koroškem zabrneli ob dogovorjenem roku. Korošci tako vztrajajo, da se vsaj na določenem odseku hitre ceste dela začnejo še letos, kar bi pomenilo, da država resnično namerava uresničiti projekt.