Atlas pro 4WD

Čistokrvni kitajski štirikolesno gnani križanec

Jure Urbančič
17. 3. 2024, 16.57
Posodobljeno: 17. 3. 2024, 17.36
Deli članek:

Atlas pro 4WD je eden izmed novincev na našem trgu. Kitajska znamka kot taka sploh ni nova. Če ne drugače, jo poznate iz novic, povezanih z lastništvom švedskega Volva. Tudi to bo ena izmed rdečih niti našega preskusa mestnega terenca.

Jure Urbančič
Geely atlas pro 1.5 TD 48V EMS 4WD flagship

Z zunanjimi merami cilja na vožnje treh ali več potnikov, s prtljažnikom vred pa zadošča vsem družinskim potrebam. Oblikovanje več kot štiri in pol metra dolgega vozila je precej konzervativno, sploh če ga primerjamo z Geelyjevim boyuejem L, ki ima docela ekstrovertirano zunanjost in notranjost, temelji pa na podobni tehniki. Atlas pro 4WD nosi veliko in poudarjeno masko z Geelyjevim logotipom. Res spominja na subaru brez zvezdic, kot je v prvi sekundi pripomnil sodelavec. Žarometi pri odklepanju pozdravljajo s posebnim vzorcem utripanja LED-svetil. Podobno pri odpiranju vrat počno smerniki. Posebnosti geely atlas pro 4WD pač, ki jih sprejmete ali ne. Stransko podobo tvorijo velika zadnja vrata, ki nakazujejo enostaven vstop na zadnjo klop. Oddaljenost od tal ne skriva nežnega spogledovanja s čim več kot samo vožnjo do trgovskega središča in nazaj. Zadek je tak, kot bi ga pričakovali od vsaj petih modelov drugih proizvajalcev. Avtorja še najbolj spominja na eno izmed različic Fordove kuge v prejšnji reinkarnaciji, kar sploh ni slabo. Koga drugega tudi na Nissanove izdelke. Seveda so prtljažna vrata elektrificirana, prostor v zadnjem delu pa ni res izjemno razsežen (378 litrov), a zadovoljuje osnovne potrebe.

Zgleden na več področjih

Notranjost preveva izjemno soliden vtis. S končno izdelavo, ki je vsaj na ravni konkurence, če ne celo boljša. Izbira materialov je zgledna, tudi rešitve z dvojnim dnom sredinske konzole, zanimivimi notranjimi kljukami na vratih in kakovostnimi zasloni so precej bolj podobne uveljavljenim znamkam in starim oblikovalskim mačkom. Sedempalčni zaslon pred voznikom je razdeljen na stranska dela z nivojem ogretosti motorja in napolnjenosti posode za gorivo. Predstavitev je izvedena z vrsto LED-svetil. Med posebnostmi je Geelyjev komunikacijski sistem carbitLink. Omogoča zrcaljenje telefona, potrebuje namensko programje na pametnem telefonu in nekaj privajanja. Udobje sprednje in zadnje vrste umešča geely atlas pro 4WD med prostorsko radodarne avtomobile. Prostora ne manjka niti dolginom niti sredinskemu potniku zadaj. Zares popolnjen seznam opreme tvorijo tudi štirikrat greti sedeži, ambientalna osvetlitev v vrsti različnih barv, ki sega prek armaturne plošče, sprednjih in celo zadnjih vrat. Voznikov sedež premore tudi električne nastavitve, sovoznik se bo poigral ročno. Dotik stikal, obvolanske ročice (dober dan Volvo), volan sam in sedeži ne dajejo vtisa cenenosti. Daleč od tega. Sedi se udobno, z dovolj prostora za noge, glavo ter predvsem dovolj podpore za noge in hrbet. Tudi daljše vožnje bodo zelo prijetne.

Ni ekstremen, a je zadovoljiv

Geelyjev atlas premore tako pogon na sprednji kolesi kot štirikolesni pogon. Volvov 1,5-litrski turbo bencinski agregat razvija kar 132 kilovatov moči. Pod motornim pokrovom vas čaka kup plastike, šele pod njo so elementi pogonskega sklopa. Motor je povezan s sedemstopenjskim menjalnikom z dvema sklopkama. Kar je drugače kot pri cenejšem modelu s pogonom na samo sprednji kolesni par. Zmogljivosti niti v praksi niti na papirju niso ekstremne, morda tudi na račun ne tako nizke teže geely atlas pro 4WD. V praksi pri priganjanju trivaljnik ni ravno športnik in pri delovanju v najvišjih vrtljajih kljub celim 132 kW ni ravno najbolj učinkovit. Menjalnik ima majhno težavo, da pretakne navzdol za dve prestavi, kar sicer ne traja predolgo, a v visokih vrtljajih ne pridobite ničesar. Veliko bolj prijazno in učinkovito je uporabiti 255 Nm (z EMS sistemom 300 Nm) navora in pospeševati iz nizkih vrtljajev. Pogonski sklop ima tudi 48V sistem blagega hibrida prek jermena, kar pomeni, da elektrika pomaga pri največjih obremenitvah in rešuje trivaljnik v težkih trenutkih. Pri vzmetenju spet omenimo samo udobje. Geely atlas pro 4WD odlično umirja različne nepravilnosti na cesti. Ravno velikih sprememb pri različnih programih delovanja nismo opazili, seveda z izjemo odzivnosti na plin in delovanja volanskega mehanizma. V delovanju atlas pro zmedejo le zaporedne ostre neravnine. Pri nas je 58-litrska posoda kmalu pošla. Poraba se je gibala med dobrimi sedmimi in slabimi devetimi litri na sto prevoženih kilometrov.

Geely atlas pro 4WD dokazuje, da tovarna premore precej izkušenj, pridobljenih pri premijskem proizvajalcu Volvo. Nekaj posebnosti vseeno prenaša iz azijskega avtomobilskega sveta, ki nam ni tako zelo blizu. Neodvisno od tega se je atlas pro na testu izkazal za zrel avtomobil, s primerljivo malo slabih lastnosti. Za njegovo ceno pri konkurenci težko dobite kaj podobnega.

TEHNIČNI PODATKI Motor: 3, vrstni; prostornina - 1477 cm3 ; moč - 132 kW (177 KM) pri 5500 vrt/min; navor - 255 Nm pri 1500 vrt/min; pogon - 4x4; menjalnik - 7-stopenjski, samodejni DCT; zavore - hlajeni diski spredaj, diski zadaj; gume - 225/60/R18; obračalni krog - 11,4 m; mere (d/š/v) - 4544 mm × 1713 mm × 1831 mm; medosna razdalja - 2670 mm; odmik od tal - 171 mm; prtljažnik - 378 l; masa - 1780 kg; skupna dovoljena masa - 2080 kg; pospešek - 9,9 s do 100 km/h; najvišja hitrost - 200 km/h; rezervoar - 58 l; poraba WLTP - 6,8 l/100km; cena osnovnega - 28.990 evrov, cena testnega - 32.990 evrov PLUS IN MINUS + presenetljivo odrasel avtomobil, dobra kakovost izdelave, veliko varnostne in ostale elektronske opreme, prijetna in mirna vožnja, kakovost kamer in zaslonov, navor agregata in 48V podpore, neopazno ugašanje agregata, preklopi med načini delovanja, nekaj prepoznavnih rešitev švedskega Volva - ni opozorilnika za mrtvi kot, nismo našli RDS- ali DAB-sistema pri radijskem aparatu, nenatančno nastavljanje gretja, zaklepanje avtomobila ob odprtem pokrovu motorja