PREIZKUSILI SMO

Prestižni križanec s srebrno zvezdo na nosu

Gorazd Mavretič / AUTO BILD Slovenija
15. 2. 2018, 21.09
Posodobljeno: 20. 2. 2018, 10.42
Deli članek:

Mercedesov razred A pomeni vstopni model v družino avtomobilov s srebrno zvezdo na nosu. Če je A limuzina, je njegova GLA-izvedenka križanec za asfalt in makadam.

Autobild
Mercedes Benz GLA 220 d 4Matic.
POD ČRTO
Čeprav s ceno in opremo prestižen, si upa tudi na brezpotja.

MB GLA je še eden izmed vrste križancev, ki so postali popularni pred nekaj leti in še vedno premamijo veliko število kupcev. Vendar je pri njem treba upoštevati, da ima na nosu srebrno zvezdo, ki v avtomobilskem svetu vzbuja spoštovanje. Razred A je že pred desetletjem postal vstopni model v razred prestižnih avtomobilov. Prvi A z današnjim nima skoraj nič skupnega. Sedanji A in njegova terenska izvedenka GLA sta klasični kombilimuzini s petimi vrati. Bolj običajni, a bolje opremljeni in spet približani večjim modelom. MB GLA je od svojega osnovnega brata A višji in bolj "napihnjen" z dodatki, ki preprečujejo poškodovanje karoserije, če si boste avto vendarle upali zapeljati tudi po brezpotjih.

Autobild

Osnovna cena modela z dvolitrskim dizelskim motorjem je 40.000 evrov, če bi želeli še nekaj dodatne opreme, kot jo je imel naš testni primerek, pa se bo strošek nakupa že približal šestdesetim tisočakom. Kar veliko za avto, ki zaradi svojih mer v notranjosti niti ni najprimernejši za družinsko prevozno sredstvo. Slovenci sicer znamo biti skromni, predvsem pa iznajdljivi. Ljubitelji srebrne zvezde si bodo v primeru štiričlanske družine pač omislili še strešni kovček in večina (ne)potrebne prtljage bo romala z njimi. A vrnimo se k terenskim zmogljivostim.

Autobild

GLA 220d 4matic ima vse potrebne predispozicije, da premaga tudi težaške vzpone in nezanesljive in zdrsljive podlage. Vsekolesni pogon 4matic je naravnan tako, da poskrbi za najboljše razmerje med dinamiko, trakcijo in učinkovitostjo. Navor s prednjih koles se porazdeli med sprednji in zadnji kolesi v razmerju 50:50. Na spolzkem terenu sistem z zaviranjem preprečuje enostransko vrtenje pogonskih koles na mestu pri speljevanju in pospeševanju. Hkrati pa z ustvarjenim učinkom zapornega diferenciala pogonski moment prenese na kolesa, ki se ne vrtijo na mestu. V praksi vse te zapisane teorije voznik niti kaj dosti ne občuti. Krmiljenje v celoti prevzame elektronika. Pri vožnji navkreber ali navzdol lahko premikanje prepustite sistemu za vožnjo navkreber ali navzdol. Sami smo avto zapeljali zgolj na nekoliko bolj razgiban teren brez asfalta, pokrit z mešanico makadama in zemlje. Oprijem je bil vseskozi zanesljiv, vozilo pa v vsakem trenutku popolnoma obvladljivo. Svoje doda še odlično podvozje, ki uspešno absorbira neravnine, da se potniki ne počutijo kot sredi razburkanega morja.

Autobild

Dvolitrski dizelski turbomotor se izkaže s potrebno eksplozivnostjo in zadostno močjo za vse podvige. Dobra zvočna izolacija preprečuje prodor zvoka v notranjost kabine, zato smo motor bolj čutili, kot slišali. 130 kW moči se na cesti demonstrira z dobrimi pospeški (7,7 s do 100 km/h) in visoko končno hitrostjo. Žal Slovenija ne premore poligona, na katerem bi tovarniške podatke o najvišji hitrosti tudi preverili. Sicer pa nas je nalepka na vrhu vetrobranskega stekla vseskozi opominjala, da naj ne vozimo hitreje od 210 km/h. No, za nas je bilo 130 km/h zakon. Vozniku so na voljo trije načini vožnje – eco, comfort in sport. Pri slednjem je vez med avtom in voznikom najbolj pristna. Ob preklopu volan otrdi, prav tako trše postane vzmetenje, motor pa začne delovati v višjih vrtljajih. Večinoma smo sicer kljub želji po dinamiki uporabljali način comfort, ki uspešno predeluje slovenske ceste in potnikom omogoča udobno vožnjo. Po prevoženih 765 testnih kilometrih po različnih cestah nam je potovalni računalnik postregel s podatkom o povprečni porabi 6,6 l/100 km. S tem je presegel naša pričakovanja, saj smo zaradi načina vožnje (pospeševanje, priganjanje v višje vrtljaje) pričakovali kakšen liter več. Torej gre verjeti tudi tovarniškim podatkom, ki obljubljajo povprečje pod petimi litri. To pomeni, da lahko z enim polnjenjem rezervoarja za gorivo (50-litrski) prevozimo skoraj 900 kilometrov.

Autobild

Z motorjem se dobro ujame tudi sedemstopenjski samodejni menjalnik z zanimivim upravljanjem preko ob volanske ročice. To je vsekakor zanimiva izkušnja za vse, ki smo bolj navajeni ročice med sedežema. V GLA-ju se na mestu ročice nahaja gumb za upravljanje vsebine velikega 8-palčnega zaslona. Odlična grafika in še boljša slika, ki se projicira s kamere za pomoč pri vzvratni vožnji. Od Mercedesa kaj drugega tudi ne bi pričakovali. Zavedajo se, da je treba nekoliko višjo ceno, glede na konkurenco, upravičiti z visoko kvaliteto. To velja tudi za uporabljene materiale v notranjosti. V testnem avtomobilu je bilo veliko usnja, od sedežev do vratnih in armaturnih oblog. Dobro, tudi nekaj trde plastike se še najde, a tudi ta deluje elegantno. Prednja sedeža sta izrazito športno ukrojena in električno pomična ter ogrevana. Zadnja klop z veseljem sprejme tudi dve odrasli osebi. Glede prostora čudežev ni, GLA vendarle ne sodi med največje mercedese. Všeč nam je bilo podiranje zadnje klopi, ki ob dveh oziroma treh osebah v avtomobilu omogoča povečanje prtljažnika z osnovnih 421 litrov do prepričljivih 1.200 litrov. Potnikom je na voljo tudi veliko število odlagalnih mest in velik zaprt predal pred sovoznikom. Glasbo iz zvočnikov podpira vrhunski avdiosistem, zahtevnejši pa bodo raznolikost poiskali s povezovanjem sistema s pametnim telefonom.

Autobild

Vožnjo so nam olajšali tudi asistenčni sistemi, ki krmilijo LED-žaromete, preprečujejo nenamerno menjavo voznega pasu, zaviranje v sili ter opozarjajo na vozila v mrtvem kotu. Vrhunska oprema na nivoju imena in zvezde. O ceni ne bi razpravljali. Tisti, ki boste izbrali MB GLA, boste hitro ugotovili, kaj ste dobili za vloženi denar. Za ljubezen na prvi pogled pa nikar ne okrivite avtorjev tega članka.