Avto-moto

Gosposki športnik

Artur Švarc / Auto Bild Slovenija
6. 3. 2011, 18.39
Posodobljeno: 15. 5. 2015, 08.34
Deli članek:

Lep, udoben, gosposki in prekleto hiter. To so le nekateri izmed pridevnikov, s katerimi bi lahko opisali novo petico s turbo-bencinskim motorjem.

Med pisanjem tega članka sem se resnično vprašal, kaj je najbolj pomembno za kupca BMW 535i. Ali je to športnost in dinamika, s katerim bodo hiteli po sestankih, ali pa so to udobje in potovalni talenti? In kdo je sploh kupec vozila s tem motorjem? Je to prefinjen gospod, ki ne mara dizelskih motorjev, ali je to mlad podjetnik, ki želi opozoriti svet na svoj obstoj? 535i je nekakšna zmes športnosti in udobnosti, ki bi znala navdušiti vsakogar.

Ko govorimo o BMW petici, govorimo o tehnološko dovršenem izdelku, ki bo navduševal. In pika! Na tem mestu se ne ukvarjamo z malenkostmi, saj pričakujemo le najboljše. Novinka je na cesti zagotovo ena izmed najhitrejših. Vožnja s tem vozilom je enostavno fantastična, pravzaprav je skorajda neverjetno, kaj so pri BMW-ju naredili s podvozjem. Vsa teža in velikost vozila sta vozniku občutna, a to nikakor ne pomeni, da se tako avtomobil tudi pelje. Vsak ovinek, vsaka ravnica in vsak prehod bodo le dodaten razlog za veselje in nasmešek voznika. Voznik bo dejansko doživel fenomen 'užitek v vožnji'.

Glede na vrstni 6-valjni motor in težo vozila bi pričakovali precej visoko porabo. Ne bom rekel, da je poraba nizka, a če vozimo varčno, se ta zaustavi med 10 in 11 litri, morda celo nižje. V mestu bo poraba seveda višja, pričakujte približno 15 litrov primanjkljaja na vsakih 100 kilometrov.

Poleg odličnega motorja je imela testna petica tudi 8-stopenjski avtomatski menjalnik, ki svoje delo opravlja tako, kot mora – brez zatikanja, brez zmede in izgubljenosti. Menjalnik sledi voznikovi nogi in hitro ugotovi, kaj ta želi.

Kar se tiče notranjosti… Sedenje je kljub športno ukrojenim, električno nastavljivim sedežem zelo udobno, na potovanjih ne boste utrujeni. Okolica voznika prijetno zaobjame in sčasoma razvadi.

Tudi blaženje je vrhunsko, česar zaradi 19-palčnih run-flat pnevmatik ni bilo pričakovati. Celo tlakovane podlage ne bodo problematične, v vozilu pa bo malo neprijetnih zvokov, saj je potniška kabina dobro izolirana.

Kljub vsemu pa nekaj manjka, da bi lahko govorili o potovalni limuzini. No, na tem mestu moram opozoriti, naj se bralec sam odloči, komu bi naj bilo vozilo namenjeno – športnim navdušencem ali gospodom, ki veliko potujejo. V obeh primerih je odlagalnih prostorov premalo. Predal med voznikom in sovoznikom, katerega pokrov je dvodelen in se odpira proti prednjima potnikoma (kar je moteče med vožnjo), je majhen – vanj boste pospravili dve denarnici in morda še kakšno manjšo kramo. Pa tudi od predala na armaturni plošči bi pričakovali več. Prtljažnik? Za limuzino takih mer je premajhen.

Skoraj 80.000, 306 'konjev' in veliko veselja. Več veselja bo tudi zaradi vse elektronike, s katero se vozilo ponaša. Tehnika je perfektno dodelana, delovanje le-te pa je po pričakovanjih brezhibno. O vseh elektronskih asistentih in prednosti le-teh smo že veliko govorili. Za nekatere bodo ti asistenti moteči, za druge ne. V vsakem primeru služijo svojemu namenu in to dobro.

Ko človek sedi v taki ladji in mirno plove po cesti, nikakor ne potrebuje cestnih dirk. Ostala vozila se umikajo, v mestu pa hitro ujamete nevoščljive poglede in nasmeške mladih dam. Kdor se mimo 535i pelje hitreje, naj se le pelje, to namreč voznika BMW-ja ne bo ganilo. To pa preprosto zato, ker se zaveda, da z mesta do 100 km/h potrebuje le 6 sekund, pa tudi zato, ker bo ovinke prestajal veliko bolje. Z blagim pritiskom na plin bo voznik testne petice ostal edini dovolj hiter na cesti.