Avto-moto

Fiatova mala malica

Artur Švarc / Auto Bild Slovenija
10. 4. 2010, 19.52
Posodobljeno: 6. 3. 2011, 19.53
Deli članek:

Fiat se je želel z njim tržno uvrstiti ob bok konkurenci, kar jim je zahvaljujoč izredno všečnim karoserijskim linijam, bogati serijski opremi in dokaj sprejemljivim cenam načeloma tudi uspelo.

Še posebej v Italiji je novi, petvratni model bravo izredno dobro prodajan in med vozniki izredno priljubljen.

Fiat bravo je bil v celoti zasnovan v Fiatovem oblikovalskem centru (Fiat centro stile), kjer so ga obrusili in umerili po meri italijanskega voznika,  ki  ceni  design  in  lepe karoserijske linije. Če je ob tem notranjost malce bolj robata, če je plastike več, kot bi je naj bilo, v Italiji ne vznemirja nikogar. Pomembno je le, da je na zunaj 'oh in sploh'. In fiat bravo, še posebej v črni barvi in z velikimi aluminijastimi platišči, to  nedvomno  je.  Izdelujejo  ga  v tovarni v Piemont San Germano, kar je zanimiv podatek, glede na dejstvo, da je sedež Fiat-a v Torinu in bi zato pričakovali, da bodo najnovejše modele izdelovali tam. Fiat Bravo 1.9 Multijet , ki smo ga  na  testu  vozili  mi,  je  s  svojo

športno črno eleganco in z aluminijastimi platišči ter z vpadljivimi karoserijskimi  oblikami  vzbujal zanimanje opazovalcev. Že na prvi pogled je namreč opaziti, da italijanski mojstri designa ne sklepajo prav nobenih kompromisov in da je vse, kar naredijo, glede videza zares brezhibno. Taka je tudi petvratna limuzina fiat bravo. Lepa, opazna,  elegantna,  dovršena  … italijanska pač. Slika  se  malce  spremeni,  ko odpremo  vrata  in  sedemo  vanj. Pričaka nas obilica plastike in manj atraktivnih  materialov,  ki  v  tak avtomobil  pravzaprav  ne  sodijo. Potniška  celica  je  sicer  zares  zelo  prostorna  in  tudi  potniki  na zadnji  klopi  bodo  imeli  več  kot dovolj prostora za kolena in noge.

Težava  pa  nastane,  ko  odpremo vrata prtljažnika. Dno le-tega ima precej  visok  rob,  preko  katerega je  potrebno  dvigovati  in  spuščati  prtljago,  kar  ob  sicer  izredno veliki  prostornini  prtljažnika  ni ne potrebno ne zaželeno. Zato je prtljažnik slabše uporaben, kot bi bil sicer. Škoda, ker je s svojimi 400 litri zares ogromen. Če podremo zadnjo  klop,  se  volumen  več  kot podvoji. Za vsak slučaj pač.

Izza volana je bravo precej dobro  pregleden  in  tudi  enostavni sedeži v paketu opreme Dynamic zagotavljajo prijetno in varno sedenje.  Ob  tem  moramo  omeniti, da je voznikov sedež nastavljiv po višini.  Volansko  kolo  brez  multifunkcijskih  stikal  je  nastavljivo po  višini  in  globini,  kar  izjemno olajša  voznikove  nastavitve  pred vožnjo. Armaturna plošča z okroglimi merilniki in bogatim potovalnim računalnikom, ki z lastnikom komunicira v kar osmih jezikih, je ponoči obarvana v prijetno oranžnordečkasto  barvo.  Klimatska naprava  je  v  paketu  Dynamic  ob doplačilu  ročna  2-področna,  avtoradio in zvočniki pa povsem na ravni trenutnih potreb lastnika, čeprav ne pričarajo ravno koncertne dvorane. Paket opreme Dynamic je pač paket bogate osnovne opreme. Ne gre pa seveda pričakovati nadstandarda, ker ga ob tej ceni brava preprosto ne gre pričakovati. Zato lahko  trdimo,  čeprav  so  tovrstne ocene povsem subjektivne, da je ta avtomobil neprimerno lepši od zunaj kot od znotraj in da neprimerno bolj  uživajo  v  oblikovalski  lepoti tisti, ki vas opazujejo s pločnika, kot vi, ki ga vozite. Na žalost. Zato pa fiat bravo zelo lepo preseneti  med  vožnjo.  Velika  kolesa in ogromna medosna razdalja zagotavljata mirno in udobno vožnjo tako na avtocesti kot tudi na zavitih gorskih ovinkih. Vzmetenje je prijetno trdo in karoserija se le malo bočno nagiba. Pa tudi sicer pobira asfaltne  neravnine  s  kompaktno trdoto,  ki  malce  že  spominja  na 'nemce'. Zavore bolj ali manj solidno opravljajo svojo nalogo, čeprav ne gre spregledati, da jim močna zaviranja pri visokih hitrostih niso ravno po godu. Pa tudi sicer je tale dizel narejen tako, da v kombinaciji s 5-stopenjskim menjalnikom ponuja ogromno navora in moči že pri nižjih hitrostih. Če hočemo več, ga je potrebno priganjati v visoke vrtljaje, kjer se še zmeraj solidno odziva. Ni pa več silovitega navora in tudi hrup v potniški celici postaja rahlo  dirkaško  doživetje,  kar  ni vsakomur všeč. Pa tudi prijetno ni. Če bi proizvajalec dodal menjalniku vsaj še eno prestavo, bi se slika silovito popravila in takšnih pripomb ne  bi  bilo  več.  Pohvaliti  moramo porabo goriva, ki ne glede na način vožnje,  kljub  skoraj  2-litrskemu agregatu ostaja pod sedmimi litri dizelskega goriva, kar je skoraj neverjetno za tako velik avtomobil in tako dinamično vožnjo. Verjamemo namreč, da bi voznik z bolj nežno 'nogo' takšnega brava brez težav vozil z malo več kot petimi litri nafte na sto prevoženih kilometrov. Fiat bravo je avtomobil vreden pozornosti, saj je skupek odličnih voznih lastnosti,  majhne  porabe  goriva, relativno ugodne cene in vpadljive karoserijske oblike. Notranjost pa je stvar okusa. Saj veste, da imajo vsake  oči  svojega  'malarja',  mar ne?! 

Mere (dolžina/širina/višina)

  4.336/1.792/1.498 mm

Medosna razdalja

2.600 mm

Motor

1910 cm3

Menjalnik

5-stopenjski, ročni

Moč

88 kW (120 KM) pri 4.000 vrt./min

Navor

255 Nm pri 2.000 vrt./min

Poraba (kombinirano) / CO2

  6,9/4,3 l / 139 g/km

Končna hitrost

194 km/h

Pospešek 0–100 km/h

10,5 s

Prtljažnik 400/1.175 l

Cena

17.750,00 EUR