Euroservis

Ste dovolj drzni zanj?

gma
12. 5. 2016, 13.31
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.59
Deli članek:

Razred X je pri BMW zelo raznolik. X1 je mali posebnež, X3 in X5 sta si zelo podobna in sta predstavnika klasičnih SUV-jev.

Oblikovalno naravnana k športnosti s kupejevskim pridihom. Prava posebneža, ki pa nehote sprožata vprašanja o uporabnosti. X4 je bil na našem testu.

X4 je mogočen, čeprav ne tako kot večji X6. A še vedno mu zajetna maska, odbijača in celotna vzdolžna silhueta dajejo dinamičen in mogočen videz. Morda ni tako skladen, saj se zdi, kot da je nekoliko visoko nasajen. To je posledica tega, da mu za osnovo služi X3, od katerega je podedoval tudi večino tehnike. Podobnosti ne. X4 je oblikovan kot kupe in se tako veliko bolj spogleduje z X6. Ob pogledu nanj se človek najprej vpraša, s kakšnim namenom so ga pri BMW-ju začeli izdelovati. Prav gotovo je eden od razlogov ponuditi za številko manjši X6. Tu so popolnoma uspeli, saj jih ni bilo malo, ki so nas spraševali, ali je to novi X6. Tako so avto približali tistim, ki jim je večji X pač nekoliko predrag, morda tudi prevelik. Po drugi strani pa to ni tradicionalen družinski avto, v katerem bi se udobno peljalo pet potnikov in obilo prtljage. Za nakup je potrebna velika mera ljubezni, pa tudi želja biti poseben in unikaten. Morda med Slovenkami in Slovenci ni veliko takih, a kakšen se bo zagotovo našel. Racionalnejši bodo raje posegali po drugih modelih znotraj iste znamke ali pokukali h konkurenci.

Pa pustimo zdaj to in se raje posvetimo avtu samemu. Če je njegova uporabnost nekoliko vprašljiva, pa seveda navdušuje z vsem ostalim. Tehnika je vrhunska in zagotavlja po eni strani športno dinamično vožnjo ter po drugi varno in zanesljivo lego na cesti. V tem avtomobilu si voznik lahko da duška in sprosti ves svoj adrenalin. Edina ovira so hitrostne omejitve, ki preprečujejo, da bi začutili vso moč, ki prihaja izpod motornega pokrova in koles. Pod motornim pokrovom je bil trilitrski dizelski agregat, ki premore 190 kW (258 KM) moči. Odločno preveč! Ne za ta avto, ampak za uporabnost na naših cestah. S tem motorjem si na naših cestah vseskozi na robu zgornje še dovoljene hitrosti, pa sploh nimaš občutka, da se voziš tako hitro. Občutki so res fantastični! Bolj se ti zdi, da avto nekoliko lebdi nad cesto. Vožnja je tiha, lahkotna in nadvse udobna. In kot smo že zapisali, se še zaveš ne, pa je kazalec za prikaz hitrosti že čez dovoljeno mejo. Šestvaljnik z lahkoto opravi s skoraj dve toni težkim vozilom, kot da je pero.


Največja hitrost – seveda po tovarniških podatkih, saj si je nismo drznili preveriti – je 234 km/h, pospešek z mesta do 100 km/h pa v 5,8 sekunde. Pravi športnik torej. Na cesti je večinoma nevtralen, ovinke prevozi brez nepredvidenih zdrsov, prav tako ni neprijetnega nagibanja. K temu pripomorejo nizko težišče in nekoliko trše naravnani blažilniki. Za suverenost na vseh podlagah je bil tu še Xdrive, ki že preizkušeno deluje zelo učinkovito. Na koncu našega testa je Slovenijo prekrila 30-centimetrska snežna odeja. Po nočnem sneženju se nam je zjutraj zarisal nasmeh na obraz. Končno podlaga, na kateri bomo preizkusili vse, kar Xdrive ponuja. In verjemite, ponuja veliko. 

BMW X4 je avto, ki pri uporabniku prebudi vsa čustva. Žal pa ta največkrat ne bodo uspela preglasiti racionalnosti, ki nam bo nakup odsvetovala. Pri tem bo precejšnjo vlogo odigrala tudi cena.

Začnemo na velikem neočiščenem parkirišču pred trgovskim centrom. Pritisk na plin in avto se je zakopal v sneg. Morda zakopal sploh ni prava beseda. Avto je namreč brez težav držal smer in nas varno vodil po liniji, ki smo jo narekovali z volanom. Zahotelo se nam je malo plesa in nekaj metrov smo vijugali levo in desno. Avto je zaneslo rahlo levo, rahlo desno, malo je zaplesal, a varnostni sistemi so poskrbeli, da smo ga vseskozi obvladovali. Sledil je še zadnji preizkus. Zasnežena pot navzgor. Zapeljali smo se do polovice klanca, se ustavili in želeli zopet speljati. Pričakovali smo kakšen zasuk kolesa v prazno, a nam sistem tega veselja ni namenil. Brez težav je Xdrive poskrbel za zadostno oprijemljivost vsakega posameznega kolesa in speljali smo skoraj tako, kot bi bili na suhi cesti. Smejalo se nam je in želeli smo še in še. Priznamo, nekaj otročje razposajenosti se je naselilo v nas. Še nekaj poizkusov v bregu in na parkirišču, da smo zadovoljili otroka v sebi. Xdrive je zanesljiv sistem, ki si zasluži najvišjo oceno.

Po opisu vseh tehničnih kvalitet se posvetimo še notranjosti. Ta je, kot smo v BMW-jih vajeni, na najvišji stopnji. Sedenje je udobno, vse je na dosegu roke, ergonomsko oblikovano in uporabniku prijazno. Všeč nam je bil zaslon na dotik, ki ni nasajen, ampak integriran v armaturno ploščo. Testni avto je bil opremljen s paketom M, ki prinaša še bolj športen in na otip kvalitetnejši volan, nekaj aluminija na stopalkah in pragovih. Usnjeni in ogrevani sedeži poskrbijo, da so zimska jutra enako prijetna kot tista v toplejših letnih časih. Ne pozabimo omeniti vseh sistemov za pomoč pri vožnji: popolnoma samodejnih in prilagodljivih LED-žarometov, brisalcev s senzorjem za dež, tempomata z zavorno funkcijo in ne nazadnje kamere za vzvratno vožnjo. Čeprav je avto velik in težak, je upravljanje lahkotno in nezahtevno. K udobju prispeva tudi osemstopenjski samodejni menjalnik. Namestitev sedeža, pripenjanje pasu, pritisk na gumb za zagon motorja ter premik ročice menjalnika v položaj za vožnjo in zabava se začne. Za še boljšo uporabniško izkušnjo poskrbi vrhunsko hi-fi ozvočenje.


X4 ima nekaj, česar drugi nimajo, in to ga dela posebnega. Po našem mnenju tako posebnega, da verjetno ne bo zapeljal v mnogo slovenskih garaž. Tudi zato, ker ima v lastni hiši obilo konkurentov. Ob racionalnem nakupu na odločitev ne vplivata samo videz in tehnična dovršenost, ampak v veliki meri tudi uporabnost. Tisti, ki boste dovolj drzni in si boste upali, boste v družbi X4 neizmerno uživali.