Zgodbe

Zvezdniki podpirajo pravico do splava

Sonja Javornik
20. 3. 2024, 07.00
Deli članek:

»Že dolgo smo v kolektivu želele delati kampanjo, ki bi segla izven meja Slovenije,« je pred kratkim povedala Nika Kovač, direktorica Inštituta 8. marec, ki je s svojo ekipo pred dvema tednoma predstavila kampanjo My Voice, My Choice. Z njo se v EU bori za svobodno izbiro za rojstvo otrok, o čemer ste v Jani že lahko brali. Ampak Inštitut je presegel vsa pričakovanja, saj je kampanja, ki so si jo zamislile naše aktivistke, zgolj nekaj dni po začetku že prišla na največji svetovni oder – na podelitev oskarjev! Po Marku Ruffalu se podpori pridružuje vse več zvezdnikov.

Shutterstock
Kampanja ima jasen namen zaščititi pravico do svobodnega rojevanja otrok.

»Danes na Oskarjih stojim z ženskami, ki so lansirale kampanjo My Voice, My Choice in ki opozarjajo, kako pomembno je zaščititi reproduktivne pravice,« je rekel Ruffalo, ki seveda ni prvi zvezdnik, ki se je odločil svojo prepoznavnost izkoristiti za dober namen.

Hollywoodu pogosto očitamo plehkost, poneumljanje, zaslužkarstvo, ampak treba je priznati, da včasih podpre dobro stvar. Kar nekaj filmov je že v 50. odpiralo teme, kot so rasna neenakost, feminizem, LGBT … Spomnimo se Marlona Branda, ki je leta 1973 po svojega oskarja poslal aktivistko za pravice staroselcev, ali Leonarda DiCapria, ki je ob osvojitvi oskarja leta 2016 v govoru opozoril, da je skrajni čas za ukrepanje proti podnebnim spremembam, pa govor Patricie Arquette leto prej, ko je v zahvali za oskarja za stransko vlogo govorila o nujnosti enakega plačila za ženske v filmski industriji in tudi drugod. Zvezdniki so pripravljeni pomagati, če problematiko tudi sami prepoznajo kot pomembno.

Mateja J. Potočnik
Nika Kovač

Akcija na globalni ravni! 

Inštitutu 8. marec je veliki met v Hollywoodu uspel tudi zaradi poznanstev, ki jih je Nika Kovač spletla med svojim študijem v Ameriki. »Spoznala sem veliko različnih ljudi, ki spoštujejo delo Inštituta 8. marec. Naše delo je mednarodno prepoznano, saj je o nas posnel dokumentarec CNN. Po lansiranju kampanje so nas mnogi kontaktirali z željo, da bi podprli naše gibanje, ki je bilo prepoznano kot izjemno pomembno. Dolgo nismo niti verjeli, da se bo to zgodilo, saj je taka podpora res izjemna. Zdaj lahko načrtujemo še večje projekte,« veselo pripoveduje Nika, ki pravi, da so kampanjo načrtovali v okviru Evrope. Ker pa so uspeli povezati največja feministična gibanja po Evropi in ker ima kampanja jasen namen zaščititi pravico do svobodnega rojevanja otrok, so dobili podporo, pa tudi predloge, da bi jo razširili še na druge celine, kar pomeni, da bo akcija, ki je zrasla v slovenskih glavah, res odmevna.

Nadaljevanje prispevka si lahko preberete v reviji Jana, št.  12., 19. marec, 2024.

revija Jana
Izšla je nova številka revije Jana. Prijazno vabljeni k branju!