Proti osteoporozi pomagajo tudi igranje tenisa, hoja po stopnicah in pohodništvo.

Kadar nas dajejo ženske težave, je zadnja stvar, na katero pomislimo, ta, da bi vstale s kavča. Vendar pozor! Gibanje je nujno, saj s telovadbo lahko omilite najtežje trenutke tega obdobja. Telovadba sprošča stres in izboljša splošno kakovost življenja – ne samo v mladosti, ampak tudi v obdobju menopavze. Gibanje pomaga ohranjati lepo postavo, preprečuje osteoporozo in izgubo mišične mase, prav tako blaži slabo razpoloženje in depresijo ter olajša spanec. S težavami na vseh teh področjih se namreč srečamo v obdobju hormonskih sprememb v telesu.

Vsaj 30 minut na dan

Večina zdravih žensk naj ima tako vsaj 150 minut aerobne telesne aktivnosti na teden. Povedano drugače: telovadite večino dni v tednu vsaj po 30 minut na dan in menopavza vam ne bo povzročala težav. In katera vadba se priporoča?

S sprehodom odpravite nihanje razpoloženja

Obujte si pohodne čevlje in se odpravite ven. Hitra hoja je ena od najlažjih, najcenejših aerobnih aktivnosti, primernih v menopavzi, hkrati pa tudi odlična za porabo kalorij in uravnavanje razpoloženja. Pomaga pri depresiji in anksioznosti.

Skočite v bazen za mlado srce

Plavanje je še ena od aktivnosti, ki je zlasti blagodejna za ženske v menopavzi. Ko vam v tem obdobju upade raven estrogena, namreč hkrati z njim izgubite tudi zaščito pred srčnimi boleznimi. Plavanje pa vas ponovno zaščiti pred njimi.

plavanje
Dreamstime
Plavanje je še ena od aktivnosti, ki je blagodejna za ženske v menopavzi.

150 minut aerobne vadbe na teden se priporoča za vse zdrave ženske.

Joga zoper stres

Joga združuje položaje, imenovane asane, z zavestnim dihanjem in je sposobna omiliti simptome menopavze, kot sta stres in nespečnost. Tudi vašemu spolnemu življenju lahko da novega vetra, saj je ena od študij pokazala, da je že po 12 tednih vadbe 75 odstotkov žensk, starejših od 45 let, poročalo o boljšem spolnem življenju.

joga
Dreamstime
Joga odpravlja stres in nespečnost, izboljša pa lahko tudi spolno življenje.

Obtežite kosti

Menopavza prinaša tudi nevarnost za izgubo kostne gostote. Da boste kosti ohranili v kar najboljši formi, jih obtežite – z vadbo z utežmi, ki jo izvajajte od dva- do trikrat na teden.

Gibanje

Gibanje pomaga ohranjati lepo postavo, preprečuje osteoporozo in izgubo mišične mase, prav tako blaži slabo razpoloženje in depresijo ter olajša spanec.

telovadba obrez
Dreamstime
Telovadba sprošča stres in izboljša splošno kakovost življenja – ne samo v mladosti, ampak tudi v obdobju menopavze.