Velikokrat tudi menimo, da lahko določena živila jemo kadarkoli, ker spadajo v tako imenovana zdrava živila, a ni čisto tako. Na srečo je zelo preprosto ponotranjiti določena pravila prehranjevanja, ki nam lahko zelo koristijo. Poglejmo si nekaj tipičnih.

Banane 

Čeprav se banane morda zdijo dobra izbira za začetek dneva, bodo, če jih zaužijete na tešče, dejansko znižale raven vaše energije. Po uživanju banane zjutraj boste najprej občutili neverjetno povečano energijo zaradi visoke vsebnosti sladkorja, že po nekaj urah pa boste verjetno postali utrujeni in precej lačni. Uživanje banan lahko ogrozi ljudi, ki trpijo zaradi sindroma razdražljivega črevesja, ker pri slednjih povzročajo drisko. Če se za zajtrk niste pripravljeni odreči uživanju banan, jih kombinirajte z drugo hrano, po možnosti s takšno, ki vsebuje zdrave maščobe.

Kava 

Marsikdo se preprosto ne bo odrekel skodelici kave ob začetku dneva, a veliko raziskav opozarja, da v prvi vrsti pitje kave na prazen želodec ni primerno za tiste, ki imajo težave s prebavili. Poleg tega se je dobro zavedati, da naše telo v prvi uri po prebujanju samo od sebe proizvaja hormon kortizol in nas »postopoma« prebuja, s kofeinom pa nekako posegamo v ta proces. Če se odločimo za kavo pri zajtrku, naj bi telesu zagotovili optimalno delovanje.

Riž 

Riž velja za zdravo živilo ne glede na to, ali pripravimo suši, rižoto ali kakšno indijsko jed. Toda dobro je vedeti določene skrivnosti. Riž dejansko vsebuje zapletene ogljikove hidrate, ki potrebujejo dolgo časa, da se prebavijo. Slednje je izjemno dobro, ker nas riž dolgo časa napolni z energijo, obenem nismo lačni. Toda zaradi visoke kaloričnosti riža ni dobro jesti zvečer, še manj pa pred spanjem, saj v teh urah naš metabolizem deluje počasneje.

Mleko 

Mnogi imajo še od otroštva navado, da dan začnejo s kozarcem toplega mleka ali kakava. A v nasprotju z otroki za odrasle slednje ni priporočljivo. Mleko je težko prebavljivo, zato lahko jutranje pitje le tega in morda celo kombiniranje z drugo hrano povzroči zgago in bolečine v želodcu. Zvečer naj bi bil najboljši čas za kozarec toplega mleka, ker naj bi pomagal umiriti telo in ker spodbuja spanje.

Meso in stročnice 

Meso je odličen vir beljakovin in vitaminov B ter je hrana, s katero si zagotavljamo sitost in potrebno energijo, vendar lahko pretirano obremeni prebavni sistem, zato se je bolje izogibati uživanju mesa pred spanjem. Stročnice pa so bogate z vlakninami, zato lahko uživanje teh živil zvečer pri nekaterih ljudeh povzroči napenjanje in zmanjša kakovost spanja. Fižol je odlična hrana za kosilo ali zgodaj zvečer, nikakor pa ne pred spanjem.

Jabolka 

Jabolka so bogata z vlakninami in vsebujejo naravne kisline, ki izboljšujejo prebavo in delovanje debelega črevesa. Če pa jabolka uživamo zvečer, se lahko kisline iz njih kopičijo v želodcu in povzročijo nekaj nelagodja. Uživanje jabolk ponoči lahko povzroči tudi prekomerno nastajanje plinov in prebavne težave. To se zgodi, ker se prebava ponoči upočasni in traja veliko dlje, da se hrana prebavi. Najboljši čas za uživanje jabolk je zjutraj. Na ta način lahko stimulirate črevesje po dolgem spancu.

Citrusi 

Začetek dneva s sveže iztisnjenim kozarcem limoninega soka se morda zdi zdrav, vendar ni. Citrusi na prazen želodec povečajo nastajanje kislin v želodcu, kar lahko povzroči dodatne neprijetne težave z zgago, občutkom teže v želodcu in upočasnjeno absorpcijo hranil. Sveže stisnjen sok si lahko privoščite kadarkoli, le na prazen želodec ne. 

Mlečni izdelki 

Topel sendvič s sirom pred spanjem je lahko zelo mamljiv, vendar se je bolje izogibati tovrstnih izdelkov. Sir z visoko vsebnostjo maščob je težko prebavljiv, kar pomeni, da lahko povzroči nelagodje in moti spanje, če ga jemo zvečer. Po drugi strani uživanje sira za zajtrk telesu zagotovi prepotreben kalcij, ki spodbuja rast mišic in zdravje kosti. Pri jogurtu pa je ravno obratno: bolje se mu je izogibati na tešče ali pred katerimkoli obrokom. Jogurt vsebuje mlečno kislino, ki lahko zmanjša kislost v želodcu in upočasni prebavo, medtem ko jeste glavni obrok. Jogurt zaužijte eno do dve uri po glavnem obroku, da dosežete vse prednosti mlečne kisline za prebavo.