Zanimivosti

Gospodarji prstanov brez eksperimentov

Artur Švarc
4. 7. 2015, 16.05
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.57
Deli članek:

Audi je odstrl tančice z nove generacije modela A4. Nemci ostajajo pri preverjenem receptu, vsaj kar se zunanje oblike tiče, medtem ko je tehnika napredovala za celo generacijo.

Arhiv Svet24

Prva premiera nove generacije predstavlja tako limuzino kot kombi izvedbo. Dimenzijsko je audi A4 postal nekoliko večji. V dolžino meri 4,73 m, v širino 1,84 m, v višino 1,43 m, medtem ko medosna razdalja meri 2,82 metra. Razvojniki so z uporabo nove platforme in novih materialov uspeli prihraniti pri teži. Odvisno od izvedbe, a novi A4 je lahko do 120 kilogramov lažji od predhodnika, njegovi motorji pa potrošijo do 21 odstotkov manj. Prtljažnik v avantu zdaj meri od 505 do 1510 litrov (limuzina 480 litrov).

2.0 TDI ultra s 110 kW bo porabil le 3,7 litra.

Novi A4 ima poleg številnih novosti na voljo LED in matrične LED-žaromete, head-up display, virtualne merilnike, 12,3-palčni LCD-zaslon, infotainment sistem MMI, aktivni tempomat, sistem za opozorilo nenamerne spremembe voznega pasu, sistem za prepoznavanje prometnih znakov, asistenco za parkiranje, ozvočenje Bang & Olufsen ter kup drugih dodatkov. Omembe vreden je sistem za delovanje v gneči, ki bo, brez pomoči voznika, pri nizkih hitrostih sam usmerjal vozilo in pri vožnji v gneči samostojno sledil vozilu pred njim. Nadgrajen je še aktivni radarski tempomat, ki deluje skupaj z navigacijsko napravo in po potrebi samodejno prilagaja hitrost prometnim omejitvam.

Od jeseni dalje bo A4 na voljo s sedmimi motorji, z razponom moči od 110 do 200 kilovatov. Posebej zanimiv bo 2.0 TDI ultra s 110 kW, ki naj bi potrošil le 3,7 litra goriva na 100 km, med zmogljivejše se uvršča šestvaljni TDI z 200 kilovati in 600 Nm (na voljo je tudi šibkejša 160-kilovatna različica), medtem ko ima najosnovnejši, 1,4-litrski TFSI na voljo 110 kW moči. Zanimiva naj bi bila tudi 2.0 TFSI s 185 kW in 370 Nm ter 2.0 TFSI ultra s 140 kW in 320 Nm, ki naj bi na 100 km potrošil 4,8 litra goriva. Na voljo bo tudi sedemstopenjski menjalnik S tronic in osemstopenjski tiptronic, nekaj mesecev po uvedbi na trg v prodajne salone prihaja še izvedba g-tron.

Prva javna premiera bo septembra v Frankfurtu, na slovenske ceste pa avto pripelje novembra.